V Sloveniji se velik del avtomobilov servisira na pooblaščenih servisih zgolj znotraj garancijskega obdobja. Po tem se avtomobili servisirajo na nepooblaščenih servisih, doma ali pri 'znancu'.
V preteklosti je bila to dokaj logična izbira, saj so bili pooblaščeni serviserji večinoma precej dražji od nepooblaščenih. V zadnjih letih so se na to odzvali tudi nekateri slovenski zastopniki avtomobilskih znamk in ponudili cenovno dostopnejše servisne storitve za starejše avtomobili, tako da se delež avtomobilov, servisiranih na pooblaščenih servisih, počasi povečuje.
Zakaj je to pomembno? Zgodovina vzdrževanja avtomobila je namreč ena od najpogosteje manipuliranih lastnosti rabljenih avtomobilov v Sloveniji. Na pooblaščenih servisih se vsi opravljeni posegi zapišejo v servisno knjižico, vključno s številom prevoženih kilometrov ob servisnem posegu. Na podlagi izpiskov servisnih posegov lahko precej zanesljivo (ne s 100-odstotno zanesljivostjo) sklepamo o prevoženih kilometrih in ugotovimo, ali je bil avtomobil ustrezno servisiran. Avtomobil z več prevoženimi kilometri bo tako cenejši, avtomobil, na katerem so bili večji servisni posegi (npr. menjava zavor, zobatega jermena, sklopke, itd.) že opravljeni, pa bo dosegel višjo ceno, saj ti posegi ne bodo padli na ramena kupca.
Kljub zgoraj navedenim dejstvom veliko prodajalcev zagotavlja, da je bil avtomobil odlično vzdrževan, precej naj bi jih imelo tudi servisno knjižico. Ko pridete na ogled avtomobila, pa vam prodajalci večinoma ponujajo naslednje:
• pomečkane listke v motornem prostoru z zapisi o vzdrževanju
• njihove izjave o vzdrževanju pri znancu strokovnjaku
• izpolnjene servisne knjižice brez računov in delovnih nalogov
Vse te podatke je treba jemati zgolj kot informacijo in daleč od preverjenih dejstev, ker:
• listke lahko napiše vsak v nekaj minutah in jih povalja po tleh, da so videti starejši (ja, to nekateri prodajalci počnejo)
•
znanec je lahko strokovnjak, ampak sama izjava o servisiranju večinoma v Sloveniji žal ne zadostuje. Navajam primer: prodajalec je zagotavljal, da je bil avtomobil redno servisiran (nazadnje, ko je imel 2.000 km manj) s kakovostnimi deli. Zato sem fizično preveril lahko dostopna zračni filter in filter klimatske naprave. Prvi je bil konkretno črne barve od umazanije, drugi pa poln kosmov umazanije in ostankov drevesnih listov. Oboje je jasno nakazovalo, da filtra nista bila zamenjana pred 2.000 km. Vsaj filter klimatske naprave je imel za seboj najmanj 50.000 km. Potencialni kupec se seveda ni odločil za ta avtomobil.
• potrjene servisne knjižice je na črnem trgu mogoče kupiti za 30–50 EUR.
Kako pravilno preveriti zgodovino vzdrževanja?
Najpomembnejše pravilo pri preverjanju zgodovine vzdrževanja je, da so verodostojne informacije samo tiste, ki jih lahko preverimo, in ne zgolj zagotovilo prodajalca. (Nadaljevanje sledi ...)
O avtorju:
Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v IT-ju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Sedaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami povezanimi z avtomobili in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere