Rabljeni avtomobili: Opel Astra (2004‒2011)

2. 12. 2014
Deli

Opel Astra tretje generacije (Kadett/Astra H) je eden tistih avtomobilov, ki je kupcem Oplovih avtomobilov prinesel precej veselja, predvsem pa znamki povrnil nekaj ugleda. Opla sicer ne poznamo kot izredno problematičnega proizvajalca, a v zadnjem desetletju so imeli v nižjem srednjem razredu kar precej težav z lovljenjem tekmecev.

Model Astra je globalno priljubljen model, saj se prodaja skoraj po vsem svetu pod znamkami Vauxhall, Holden, Buick, Saturn in seveda Opel. Model H oziroma tretjo generacijo so izdelovali med letoma 2004 in 2009 oziroma v nekaterih izvedbah do leta 2011, na voljo pa je bil v kar šestih karoserijskih različicah. Kupci so lahko izbirali med tri- ali petvratno kombilimuzino, štirivratno limuzino, karavanom, kabrioletom s trdo streho in trivratnim karavanom v tovorni izvedbi. Vse izvedenke so bile na voljo tudi na našem trgu, prav tako pa je bila pestra tudi ponudba motorjev in menjalnikov. Vsestranskost tega vozila je bila poudarjena s številnimi novostmi, ki jih je tovarna Opel prvič uvedla prav pri tem modelu, mednje na primer sodijo samodejno nastavljive luči, elektronski nadzor podvozja, panoramsko vetrobransko steklo itd.

Za nameček pa je bila Astra tretje generacije v primerjavi s svojo predhodnico veliko bolj kompaktna, imela je veliko boljše vozne lastnosti, bila pa je tudi precej bolj prijetna na pogled. Tudi v notranjosti je v primerjavi s predhodnico opaziti velik napredek v sami kakovosti izdelave ter skorajda popolnoma nov pristop k oblikovanju celotne notranjosti. Nasploh je Opel pri tem avtomobilu skoraj vse opravil z odliko, in čeprav se je v času proizvodnje Astra soočala z zahtevno nemško, francosko, japonsko in tudi korejsko konkurenco, danes kot rabljen avto velja za enega boljših kompromisov med vloženim in dobljenim. V notranjosti ne boste opazili gole pločevine, sedeži in vratne tapete so oblečene v trpežne materiale, prilagodljivost prostora pa je na zavidljivo visoki ravni. Izbirčneži bodo na račun ergonomije našli kakšno pripombo, zapleten in za uporabo zahteven pa je tudi serijsko vgrajen informacijski sistem. Oblikovno prav nič ne izstopa, a sledi neki hišni tradiciji. A tako pač je pri Oplu.

Na kaj je treba biti pri nakupu rabljene Astre še posebno pozoren? Seznam napak, ki so se na teh vozilih pojavljale, je dolg, a k sreči se niso vse pojavile pri vsakem modelu. Kar se tiče motorjev, načeloma veljajo za dovolj kultivirane in dovolj poskočne, vendar niti ne pretirano varčne. Dizelski motorji, izdelani do leta 2007, so se pogosto srečali z okvarami turbin in vodnih črpalk, kar lahko privede do velike škode na motorju, zato je sledenje tovarniškim servisnim normativom skoraj obvezno. Tudi s prenosom moči na kolesa je bilo nekaj težav, saj so pogosto odpovedovali dvomasni vztrajniki. Bencinski motorji so se srečevali z odpovedjo vžigalnih tuljav, pogosto pa je zaradi puščanja semeringa na glavni gredi prihajalo do zamastitve lamele sklopke, kar je povzročalo drsenje in zahtevalo finančno neprijazno menjavo. Serviser mora biti obvezno pozoren na stanje gumijastih cevi hladilnega sistema, saj so te na vseh modelih pogosto problematične.

Kar se tiče preostale mehanike, ta načeloma ni prav problematična, izjema je nekoliko bolj intenzivna obraba elementov podvozja na prednjem delu vozila, zatikanje ročne zavore in težave z DPF-filtri.

Običajne napake, o katerih poročajo lastniki teh vozil in se nanašajo na samo karoserijo, so nagnjenost h koroziji na podvozju, vratih in pragovih. Lastniki poročajo tudi o težavah z mehanizmom prednjih brisalcev, ki dobi zračnost, posledično pa postane glasen in zadeva rob stebrička strehe. Problematičen je še vdor vode v zadnje luči in prednje žaromete, kar povzroča obledelost in slabšo vidljivost v nočnem času.

Problematični naj bi bili tudi zaganjalniki motorja ter alternatorji, ki radi odpovedo že pred prevoženimi 100 tisoč kilometri. Napake, ki sicer ne pomenijo velikega stroška, ampak zgolj odklop akumulatorja ali računalniško resetiranje napake, pa se pojavljajo na modulih za ukazovanje volanskim komandam, na modulih za centralno zaklepanje in alarm, pogosto pa se brez pravega vzroka prižigajo kontrolne lučke za ABS in ESP.

Če razmišljate o nakupu rabljene Astre, imejte v glavi, da bo v tem trenutku za soliden in ogled ter nakupa vreden primerek treba odšteti dobre tri in pol tisočake, cene pa se nato glede na opremljenost, letnik in stanje vozila dvigujejo do dobrih osem tisočakov. To v svetu rabljenih avtomobilov ni pretirano veliko denarja, zanj pa boste dobili soliden, nevpadljiv, a povsem korekten in zanesljiv avtomobil. Imejte v mislih, da rabljen Opel z vidika ohranjanja cene ni najboljši. To je slaba novica za preprodajalce in dobra novica za kupce. In ker so kupci novih Oplov najpogosteje zreli ljudje, poiskati dober rabljen primerek s sprejemljivo ceno ne bi smela biti prevelika težava.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere