Rabljeni avtomobili: Tudi različni dokazi niso dovolj

10. 7. 2014
Deli

Ne verjemite na besedo in tudi ne različnim dokazilom, ki se zlahka ponaredijo. Da vas vsaj malo obvarujemo pred nepridipravi, smo k nasvetom, ki smo jih objavili v prejšnji številki, dodali še nekatere nove.

Avtomobil, servisiran na pooblaščenem servisu

Najpreprosteje je preveriti avtomobil, servisiran na pooblaščenem servisu. V servisni knjižici so podani servisi, in če prodajalec nima zraven servisne knjižice tudi računov in delovnih nalogov za opravljene servise, se pokliče na servis in preveri verodostojnost vpisov v servisni knjigi. Občasno servisi nočejo podati teh informacij zaradi zakona o varovanju osebnih podatkov, tako da se morate osebno zglasiti na servisu s prodajalcem-lastnikom avtomobila. Lastniku avtomobila izpišejo celotno servisno zgodovino (nekateri servisi za to zaračunajo manjše nadomestilo). Tudi če ima prodajalec račune in delovne naloge, je dobro preveriti na servisu, da ti niso ponarejeni.

Hkrati je treba fizično preveriti čim več zadev, ki so preprosto dostopne. Recimo že zgoraj omenjeni zračni filter in filter klimatske naprave. Oljni filter je običajno tudi na vidnem mestu. Če je bil zamenjan izpušni sistem, sta na njem oznaka proizvajalca in tip. Vse to se mora ujemati s servisno dokumentacijo.

Avtomobil, servisiran na nepooblaščenem servisu

Večina rabljenih avtomobilov se servisira na nepooblaščenih servisih in tudi ti izdajajo račune s specifikacijo storitev, žal pa (v nasprotju s pooblaščenimi servisi) na precej računih ni natančno navedeno vozilo (npr. z VIN-številko). Postopek preverbe pri teh je enak postopku pri avtomobilih, servisiranih na pooblaščenih servisih, dodatno preverite še, da se servisna zgodovina zares nanaša na dotični avtomobil.

Avtomobil, servisiran pri 'znancu' ali doma

Starejši rabljeni avtomobili se večinoma servisirajo pri 'znancih' (tukaj se dotaknemo pojava sive ekonomije) ali doma. V tem primeru je treba pridobiti vsaj račune za rezervne dele, čeprav večina lastnikov niti teh nima, saj je rabljen avtomobil najverjetneje zamenjal že več lastnikov, servisna dokumentacija pa se je, namerno ali nenamerno, izgubila. Tako imamo običajno na voljo zgolj fizično preverbo stanja čim večjega števila delov, ki so predmet servisiranja.

Nakup takšnega avtomobila za kupca pomeni večje tveganje, saj je možnost okvar večja, hkrati pa kupca v prihodnosti zelo verjetno čakajo stroški večjih servisnih posegov. Zato je poštena cena takšnega avtomobila nižja.

Uvoženi avtomobil

Zgoraj navedeni nasveti veljajo tudi za uvožene avtomobile. Žal je pri njih zaradi fizične oddaljenosti in neznanja jezika postopek preverjanja servisne zgodovine otežen, tako da se večina kupcev osredotoči na fizično preverbo stanja, kar seveda prinaša dodatna tveganja. Tudi zato imajo uvoženi avtomobili običajno nekoliko nižjo ceno.

Zgodovina vzdrževanja je le eden od ključnih sklopov pri določitvi stanja in poštene cene avtomobila, ki jo lahko precej zanesljivo ocenite, če se držite načela: ne verjemi, temveč preveri. Nikakor pa je ne smemo upoštevati izolirano, ampak zgolj skupaj z drugimi sklopi (preverba dokumentacije vozila, stanja vozila itd.). Znani so namreč tudi primeri lastnikov, ki so opravili zgolj vsak drugi ali tretji servis na pooblaščenem servisu, pred tem servisom pa ustrezno prilagodili število prevoženih kilometrov.

Besedilo Igor Matko, foto Shutterstock

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v IT-ju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Sedaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami povezanimi z avtomobili in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del