Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje, četrtič

18. 5. 2015
Deli

Nadomestni deli – katere izbrati?

V prejšnjih člankih smo preverili različne možnosti servisiranja avtomobila (od pooblaščenega servisa do servisiranja pod kozolcem), kako pri tem prihraniti, a vseeno ustrezno servisirati avtomobil.

Poleg usposobljenosti serviserja je glavni element ustreznega servisiranja kakovost nadomestnih delov. Kakovost originalnih nadomestnih delov običajno ni vprašljiva, pri neoriginalnih pa se lahko hitro zaplete. Trgovci so se prilagodili cenovno občutljivejšim kupcem in na trgu najdemo nadomestne dele v širokem cenovnem razponu. Pa je med njimi res največja razlika ravno v ceni, kot nas prepričujejo trgovci?

Zagotovo ne. Ne le da so razlike v kakovosti ogromne, nekateri nadomestni deli ne izpolnjujejo niti svojih osnovnih nalog ter tako pomenijo celo nevarnost za kupca. V tem delu se bom podrobneje posvetil zavornim diskom in ploščicam (v nadaljevanju: zavoram), v nadaljnjih člankih pa še karoserijskim delom, žarometom itd.

Zavore priznanih izdelovalcev (denimo ATE) so običajno približno 30 odstotkov cenejše od originalnih. Kakovost pri njih je nesporna (če ne gre za ponaredke) in je skoraj enaka originalnim, saj ti proizvajalci večinoma izdelujejo tudi zavorne sisteme za prvo vgradnjo. Običajno je edina razlika ta, da na njih ni znaka proizvajalca avtomobila. Nekateri manj znani proizvajalci (večinoma italijanski ali kitajski) ponujajo zavore po ceni, ki je tudi do 70 odstotkov nižja od originalnih, in so na prvi pogled s stroškovnega vidika zelo mamljive, vendar se na dolgi rok ne izkažejo najbolje. Zakaj?

• Zavorni koluti in ploščice se običajno že ob krajšem nekajdnevnem mirovanju vozila 'sprimejo', kar se občuti kot pok ob prvem speljevanju. Posledično se sčasoma na kolutih pojavijo robovi, ki povzročijo tresenje in predčasno menjavo.

• Običajno jih pri zaviranju spremljajo cvileči zvoki. Ni nujno, da pri vsakem zaviranju, vendar se ob določenih pogojih to skoraj zagotovo pojavi (na primer ob vlagi, mrazu).

• Zaradi manj kakovostnih materialov je obraba takšnih zavor precej večja. Najenostavneje to vidimo po tem, da se platišča hitreje umažejo s prahom od zavornih ploščic. Morda so ti deli res občutno cenejši ob nakupu, vendar se zaradi krajše življenjske dobe tudi stroškovna smiselnost postavi pod vprašaj.

• Nekakovostni deli so precej bolj podvrženi napakam v materialu. Znani so primeri, ko se je ploščica odlepila od osnove in je avtomobil ostal skoraj brez zavor. Na fotografiji je zavorni kolut z luknjo v sredini, ki je bil ob nakupu najcenejši. Odgovor, zakaj je bil najcenejši, je jasen.

Zavorni deli so na voljo v širokem cenovnem razponu, vendar svetujem, da se izbere dele priznanih proizvajalcev, ki so ob nakupu sicer dražji, a vam bodo prihranili cvileče zvoke in druge živce parajoče nevšečnosti, hkrati pa si boste z njimi zagotovili zanesljivo delovanje zavor, ko jih boste potrebovali. Tudi dolgoročni strošek takšnih zavor je skoraj enak, saj kakovostne zavore običajno trajajo veliko dlje.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.