Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje: Črne in okrogle

28. 7. 2015
Deli

V preteklih člankih smo preverili kakovost različnih nadomestnih delov. Tokrat se bomo posvetili pnevmatikam, ki so (poleg zavor) izjemno pomembne z vidika varnosti, saj zagotavljajo edini stik avtomobila s podlago.

Še pred nedavnim je bilo mogoče na našem trgu poleg obnovljenih dobiti pnevmatike zgolj nekaj koncernov proizvajalcev pnevmatik, ki so ponujali pnevmatike različnih blagovnih znamk, cenovnih razredov in lastnosti. V zadnjih letih so se na trgu pojavili novi (večinoma kitajski) proizvajalci, ki ponujajo cenovno izredno ugodne pnevmatike (tudi zgolj za približno tretjino cene tistih priznanih proizvajalcev). Ali so nam torej priznani proizvajalci pnevmatik neupravičeno zaračunavali veliko previsoke cene? Na prvi pogled se res zdi tako, vendar ko preverimo neodvisne teste pnevmatik, vidimo, da se te običajno uvrščajo na zadnja mesta, kar morda niti ne bi bilo toliko moteče, če bi bile vsaj približno uravnotežene in ne bi imele nekih bistvenih slabosti.

Test pnevmatike Sailun Atrezzo SH402

Kot primer lahko pogledamo test pnevmatike Sailun Atrezzo SH402 v merah 185/60/15, ki ga je izvedel ADAC leta 2013. V njem so ugotovili, da je imela ta pnevmatika na mokri podlagi skoraj 50 odstotkov daljšo zavorno pot v primerjavi s tisto z najkrajšo zavorno potjo. Vsem, ki so že kdaj morali zavirati na polno, je jasno, kaj to pomeni. In v situacijah, kjer pogosto odločajo metri, in ne celo za polovico daljša zavorna pot, so kakovostne pnevmatike vredne veliko več kot pa na prvi pogled zelo ugodna cenovna razlika ob nakupu pnevmatik. V najslabšem primeru lahko pride do poškodb udeležencev, sicer pa vsaj do prometne nesreče, kjer bo popravilo nekajkrat preseglo razliko v ceni pnevmatik.

Razlike v cenah pnevmatik so lahko ogromne

Razlike v cenah (absolutno, ne relativno) med najboljšimi in najcenejšimi pnevmatikami so pri pogostejših in manjših merah (denimo 195/65/15) manjše. Vendar ta razlika zelo naraste pri bolj eksotičnih, večjih merah (denimo 255/35/20, doplačilna oprema pri zelo pogostem avtomobilu srednjega razreda).

Cena kompleta letnih pnevmatik:

195/65/15

Pnevmatike priznanih proizvajalcev (v EUR)     280

Najcenejše pnevmatike (v EUR)                       160

255/35/20

Pnevmatike priznanih proizvajalcev (v EUR)  1.000

Najcenejše pnevmatike (v EUR)                       300

Rešitev?

Če že imate avtomobil s cenovno neugodnimi merami pnevmatik, je edina možnost, da zamenjate platišča z manjšimi. Vendar preverite v homologacijskem dokumentu, ali je to sploh mogoče, sicer boste manjšo velikost morali dodatno homologirati (strošek okoli 35 evrov). Pri tem se pogosto postavi tudi vprašanje stroškovne smiselnosti zamenjave mere.

Primerneje je, da že ob nakupu novega avtomobila povprašate trgovca, s katerimi pnevmatikami je avtomobil lahko dobavljen, in pred nakupom preverite cene pnevmatik po posameznih merah. Pri večini prodajalcev lahko pnevmatike ob nakupu avtomobila tudi brezplačno zamenjate za manjšo, cenovno ugodnejšo velikost. Tako si boste lahko privoščili nakup kakovostnih pnevmatik, ki bodo zagotavljale varno vožnjo, ne da bi družinski proračun bankrotiral.

Vsekakor pa je pred nakupom pnevmatik smiselno preveriti neodvisne teste pnevmatik. Ni nujno, da bo najdražja pnevmatika najboljša, enako velja tudi za najslabšo pnevmatiko. Poleg tega je pojav, da imajo proizvajalci manj zvenečih imen v programu pnevmatike za bolj zmogljiva vozila, ki so po lastnostih primerljive s pnevmatikami znanih znamk, ostanek njihovega prodajnega programa pa so gume, ki so na testih na zadnjih mestih, precej pogost, zato so testi gum še toliko pomembnejši.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del