Rabljeni avtomobili: vzdrževanje, drugič

6. 1. 2015
Deli

V prejšnjem članku smo si ogledali, kako je mogoče prihraniti pri servisiranju na pooblaščenih servisih. Kaj pa če so stroški servisiranja na pooblaščenih servisih kljub vsemu previsoki? Je morda včasih servisiranje na nepooblaščenem servisu celo smotrnejše?

Na kaj paziti pri izbiri nepooblaščenih servisnih delavnic?

Servisiranje na nepooblaščenih servisih se nekoliko razlikuje od pooblaščenih:

• Uvozniki od pooblaščenih servisov običajno zahtevajo določena vlaganja (v opremo, orodje, izobraževanje serviserjev itd.) in s tem zagotovijo zahtevano raven kakovosti storitve. Pri nepooblaščenih serviserjih tega večinoma ni, tako da je izredno pomembno, da pred izbiro preverimo serviserja (izkušnje znancev, prek spleta itd.). Raven storitev med posameznimi servisnimi delavnicami zelo niha, ravno tako tudi cena.

• Preverimo tudi, ali imajo izkušnje z našo znamko avtomobilov. Za redne servise to sicer ni tako pomembno. Je pa pomembno, ko je treba odpraviti morebitne okvare.

• Na računu običajno navedejo zgolj opravljeno storitev, ne pa tudi podatkov o avtomobilu. To zmanjša dokazljivost servisiranja ob morebitni prodaji avtomobila, zato prosite, da vam servis na račun napiše tudi tip vozila z VIN-številko ter prevožene kilometre.

Kdaj torej izbrati nepooblaščeno servisno delavnico?

Večinoma, ko hočete prihraniti pri končnem znesku računa. Običajno so cenejše, nikakor pa ne škodi, če prej preverite tudi ceno na pooblaščenem servisu.

Ni pa vedno zgolj cena odločilni dejavnik. Menjavo gum enako kakovostno izvedejo tudi vulkanizerski servisi, kar velja tudi za menjavo zavor in izpušnih sistemov. Precej popravil karoserije (barvanje, ličenje) izvedejo samostojni avtoličarji, saj pooblaščeni serviserji nimajo ustrezne opreme. Pri tem moramo zgolj paziti na kakovost vgrajenih nadomestnih delov, kar bo tema enega naslednjih prispevkov.

Pri določenih okvarah so specializirani serviserji še posebno priporočljivi. Na pooblaščenih servisih običajno zamenjajo celoten okvarjen modul, ker je takšen postopek predpisal proizvajalec. Specializirani servisi pa lahko napako odpravijo zgolj z menjavo oziroma popravilom okvarjenega dela modula, kar lahko strošek popravila bistveno zniža. Naj navedem nekaj pogostih primerov:

• napake na električnih servovolanih in drugih električnih sistemih

• napake na kontrolnih enotah in kompresorjih klimatskih naprav

• napake na črpalkah za gorivo

• okvare samodejnih menjalnikov

Pred izbiro neodvisne servisne delavnice je najpomembneje, da se pozanimate o njenih referencah in izkušnjah s popravili vašega avtomobila ter izberete kakovostno delavnico, čeprav bo morda nekoliko dražja. Na trgu je namreč kar nekaj serviserjev, ki žal ne zagotavljajo storitev ustrezne kakovosti. Verjetno si ne želite, da vam na avtomobilu zaradi neustreznega servisiranja odpovedo zavore? Če pa ste s kakovostjo storitve zadovoljni, potem navežite z njimi dolgoročen odnos, saj lahko nekdo, ki pozna zgodovino avtomobila, tega še bolje servisira.

Foto: Arhiv AM, Shutterstock

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere