Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje

9. 2. 2015
Deli

Servisne mreže – poceni in kvalitetne?

V tujini so že nekaj časa uveljavljene servisne mreže, ki združujejo neodvisne servisne delavnice ali delujejo v sklopu enega podjetja in ponujajo cenovno izredno ugodne servisne storitve.

V zadnjih letih se je tudi v Sloveniji pojavilo kar nekaj tovrstnih servisnih mrež. Ali to pomeni, da bo storitev zaradi nizke cene nekakovostna ali da bo uporabljeni material slabše kakovosti? Ni nujno.

Kdo je v ozadju teh servisnih mrež?

Pri nekaterih servisnih mrežah gre za uveljavljene tuje blagovne znamke, ki so vstopile na slovenski trg (denimo Euroservis, del skupine Groupauto, Point S), pri drugih za servisno mrežo, ki jo je ustanovilo slovensko podjetje (denimo ServiceMaxx) ali za franšizo (Vianor).

Zakaj lahko ponujajo cenovno izredno ugodne storitve?

Marsikdo se sprašuje, kako lahko, na primer, ponudijo zamenjavo olja in oljnega filtra že za ceno 30 evrov, če lastnika vozila v trgovini z avtodeli že samo olje in oljni filter staneta več kot toliko.

Prihranki, ki so jih deležne servisne delavnice, delujoče v sklopu servisnih mrež, in ki jih lahko prenesejo na kupca, izhajajo iz:

- nabavnih pogojev za rezervne dele in preostali material: servisna veriga je precej večji kupec kot posamezna servisna delavnica ali sam lastnik vozila in ima veliko ugodnejše nabavne pogoje za rezervne dele in preostali material

- cenejše izobraževanje serviserjev, saj lahko organizirajo tečaje za celotno mrežo in si tako zagotovijo občutno nižje cene izobraževanja na serviserja

- skupen marketinški nastop

Če vzamemo zgoraj navedeni primer menjave olja ugotovimo, da bi moral kupec v trgovini z avtodeli plačati olje po pet evrov ali več za liter, medtem ko je nabavna cena enakega olja v sodih za servisne verige približno dva evra za liter. Razlika se pri kakovostnejših oljih, ki jih zahtevajo novejši avtomobili, še poveča. Podobno velja tudi za filter za olje. Ta primer kaže na to, da si servisna veriga z ugodnejšimi nabavnimi cenami materiala zagotovi prihranek, ki ga uporabi za plačilo izvedene storitve, in tako zagotovi zelo konkurenčno ceno celotne storitve.

Katero servisno mrežo izbrati?

Vsekakor se bo šele izkazalo, katere verige bodo s svojim kakovostnim in strokovnim delovanjem dolgoročno preživele in se še razširile. Do takrat je treba biti pri izbiri določene servisne delavnice vsaj toliko previden, da se preveri njene reference, saj nekatere mreže ne zahtevajo določene ravni storitev in vlaganja v opremo, ampak je to v domeni posamezne servisne delavnice. Ravno tako ni odveč preveriti tudi cenovne konkurenčnosti, sploh pri zahtevnejših opravilih ali morebitnem odpravljanju napak.

In komu so servisne mreže največji trn v peti?

Vsekakor pooblaščenim servisom (v manjši meri) in neodvisnim servisnim delavnicam, ki ne bodo imele dostopa do zgoraj navedenih prihrankov. V največji meri pa 'kozolčarjem', ki delajo na črno in tako pomenijo nelojalno konkurenco preostalim, saj ti ne bodo več cenovno konkurenčni, da ob tem sploh ne omenjamo dejstva, da pri njih običajno ni nobene garancije na opravljeno storitev.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja