Morda ste na spletu zasledili nasvet, da je škodljivo rezervoar za gorivo povsem napolniti. A trditev ne drži, vsaj ne povsem.
Mnogi verjamejo zmotnim prepričanjem in ne točijo goriva do vrha, saj menijo, da s tem škodijo vžigalnemu sistemu ali da se pri visokih temperaturah in v primeru trčenja poveča tveganje za vžig. Če je sistem za gorivo brezhiben, škode ni, teoretično pa je poln rezervoar celo varnejši od praznega – tako pri visokih temperaturah kot pri trčenju. Do vžiga oziroma eksplozije namreč veliko lažje pride v hlapih goriva kot v tekočem gorivu.
Zato je vedno smiselno natočiti gorivo do vrha, če si to le lahko privoščite. Manjša količina ne pomeni prihranka, poleg tega pa boste redkeje obiskali bencinsko črpalko, kar prihrani čas, trud in tudi denar. Vsak dodaten obisk namreč pomeni dodatno pot, pri točenju pa vedno izhlapi nekaj goriva.
Priporočljivo je natočiti gorivo, ko količina pade pod četrt rezervoarja. Tako se izognete tveganju, da ostanete brez goriva, kar prinaša neprijetnosti in dodatne stroške, še posebej pri dizelskem motorju, saj je po izpraznitvi rezervoarja za ponovni zagon po točenju potrebna pomoč mehanika.
Brez goriva na nepreglednem delu ceste, v ovinku, tunelu ali na viaduktu pa lahko pomeni tudi varnostno tveganje. Zato, ko količina goriva doseže zadnjo četrtino, pojdite na prvo črpalko in rezervoar napolnite do vrha, a točenje ustavite ob prvem kliku oziroma izklopu ročice.
Ne dolivajte goriva, da bi rezervoar zvrhano napolnili, kot to počnejo mnogi. Takrat lahko gorivo izteče skozi odzračevalnik, kar pomeni finančno izgubo, povzroča zdravju škodljive hlape in poveča tveganje za vžig, še posebej, če se polito gorivo znajde na vroči izpušni cevi.
Prevelika količina goriva lahko blokira odzračevalnik, poveča tlak hlapov in povzroči povratni tlak goriva, kar otežuje delovanje, skrajša življenjsko dobo in lahko poškoduje črpalko ter druge elemente sistema za gorivo.