Ko je avto nov in še velja garancija, ne sme biti dvomov. Servisi morajo biti opravljeni pri pooblaščenem serviserju, saj vam bodo le tako priznali brezplačno odpravo okvar, če se bodo pojavile.
Kaj pa ko garancijski roki potečejo in te 'ugodnosti' ne veljajo več? Mnogi se takrat odločijo za drugega serviserja. Navadno katerega od znancev, ki je cenejši, bližji in ki delo opravi v popoldanskem času. S tem načeloma ne bi smelo biti nič narobe, a se zatakne, ko nastopi zahtevnejši poseg.
Številni deli, ki so bili še pred nekaj leti mehanski, so danes elektronski. In če želite odkriti napako, je potreben računalnik oziroma 'tester', kot mu pravijo v žargonu. Ampak to, roko na srce, še vedno ni dovolj dober razlog, da bi avto vozili na pooblaščene servise in ne k najbližjemu znancu. Mnogo tehtnejši razlog je, da vam znanec ne bo potrdil servisne knjižice. To pa je lahko precej velika težava, ko se boste hoteli znebiti svojega jeklenega konjička.
V današnjih časih rabljenega avtomobilabrez potrjene servisne knjižice zlepa ne boste prodali. Obstaja pa še kup drugih stvari, ki pričajo v prid pooblaščenim servisom. Ne nazadnje tudi dejstvo, da za originalne nadomestne dele, vgrajene v pooblaščenih servisih, dobite garancijo. Podobno kot velja za nova vozila.
Stvari, ki jih morate vedeti
Akcije in tehnične izboljšave
Mnoge tovarne stalno preverjajo in nadzorujejo svoja vozila, ki so udeležena v prometu, in kaj lahko se zgodi, da zaradi možnosti okvar posameznih delov določijo tehnične izboljšave, ki jih v času rednih servisov opravijo le na pooblaščenih servisih.
Servisni intervali
Sodobni avtomobili poleg drugih instrumentov na armaturni plošči premorejo tudi prikazovalnikservisnih intervalov, ki opozarja voznika, kdaj mora z vozilom na redni servis. Naš nasvet je, da redno spremljate opozorila na prikazovalniku, saj boste le tako natančno načrtovali, kdaj mora avto na ponovni servis.
Najava na servis
Dan preden morate na servis, se po telefonu najavite in dogovorite z osebo za uro prihoda, morebiten najem nadomestnega vozila, če ga boste potrebovali, in predviden čas, ko boste vozilo lahko ponovno prevzeli. Dnevi, ko bo moral avto ponovno na servis, bodo tako precej manj naporni, verjemite.
Prevzem in predaja vozila na domu
Če zaradi različnih zadržkov ne morete dostaviti avta na servis, se pozanimajte, ali to lahko storijo serviserji. Vedno več je servisov, ki vam omogočajo tudi to ugodnost.
Sprejem in prejem vozila na servisu
Ob sprejemu vozila na servis se s strokovnjakom, ki prevzema vaš avto, dogovorite, da na delovni nalog napiše vse vaše zahteve glede obsega del, in ga šele nato podpišite. Enako velja, ko vozilo sprejemate nazaj. Račun plačajte šele, ko bo delo v celoti opravljeno. In nikar ne pozabite na potreben žig v servisni knjižici. ABC o garancijah
Garancijski roki
Kakšni garancijski roki in katere garancije veljajo za vašavto, lahko preverite v podrobnem seznamu, ki ga objavljamo spodaj, v splošnem pa velja, da morajo prav vsi proizvajalci, ki prodajajo svoja vozila na tleh Evropske unije, ponuditi vsaj dveletno splošno garancijo. Pogoj za uveljavljanje garancij je, da je vozilo redno servisirano na pooblaščenih servisih.
Mobilna garancija
Ta garancija je najmlajša od vseh in številnim verjetno najmanj znana, zato ne bo odveč, če pogledamo, kaj obsega. Pomoč na cesti, vleko pokvarjenega (lahko tudi poškodovanega) vozila in možnost brezplačnega nadomestnega vozila, če vašega v dogovorjenem času ni mogoče popraviti.
Prostovoljna izredna garancija (kulanca)
Če je vaš avto redno servisiran na pooblaščenih servisih, vam lahko ob morebitnih napakah ali okvarah, ki se pojavijo po preteku rednega garancijskega roka, v skladu s smernicami proizvajalca še vedno odpravijo katero od teh tako, da del stroškov krije servisna delavnica oziroma proizvajalec. V ta obseg so zagotovo vključene uradno priznane tovarniške napake.