Če spadate med tiste, ki se vam ob ogledu menija rabljenih avtomobilov cedijo sline po prostornosti, udobju, sprejemljivi ceni in nemški tehnologiji, z Octavio ne boste zgrešili. Je kot pica, tudi če je slaba, je dobra.
A Škode Octavie nikakor ne bi mogli uvrstiti na seznam slabih avtomobilov. Prej nasprotno, če pričakovanja niso prevelika. Ker je tako zelo priljubljena, bomo po njej udarili takoj na začetku. Kar zadeva zanesljivost in seznam napak in okvar, je njeno mesto nekje na sredini. A verjetno so jo tako 'sprogramirali' znotraj koncerna. Ne bi se namreč spodobilo, da bi Škoda izdelovala boljše Volkswagne kot sam Volkswagen.
Debi pred dvajsetimi leti
Octavia je debitirala pred dobrima dvema desetletjema. Takrat je bila osvežitev Škodinih modelov pod okriljem Volkswagna v največjem zagonu. Iz tovarne v Mladá Boleslavu je prišel povsem nov avtomobil, ki pa je s seboj prinesel tudi staro ime. Ime, ki je bilo v spomin številnih vklesano z zlatimi črkami. Octavia, ki so jo izdelovali v letih od 1959 do 1971, je bila po celotnem vzhodnem bloku močno zaželen avtomobil.
Octavia je bila v prvi generaciji nekako obsojena na ne najbolj aktualno koncernsko tehniko, to pa ji je v bistvu naredilo veliko uslugo. Izkazala se je za zelo zanesljiv, solidno opremljen in dobro izdelan avtomobil, ki je bil povrhu tudi cenovno zelo privlačen. Uspeh je bil instanten, voziti Škodo pa ni bila več sramota.
Druga generacija 2004
Druga generacija je s tekočih trakov zapeljala v letu 2004, izdelovali pa so jo za ta razred pošastno dolgih devet let. V nasprotju s svojo predhodnico je ves čas, vsaj v dražjih in bolje opremljenih izvedbah, ponujala skorajda vse tisto, kar so ponujali pri Volkswagnu. Tudi najsodobnejše motorje, bogate pakete opreme, štirikolesni pogon, športne različice in vse drugo. Razumljivo je, da so materiali v notranjosti skromnejši, da je zvočna izolacija slabša, da je bila možnost individualizacije manjša. Octavia pač ni Passat.
Ob dejstvu, da je bilo samo v Nemčiji vsako leto prodanih okrog 100 tisoč Octavij, in ob dejstvu, da niso redki primerki s prevoženimi 400 tisoč ali več kilometri, bogata ponudba teh avtomobilov na našem trgu rabljenih sploh ne preseneča. Okrog 200 jih je vsak trenutek na voljo in pravijo, da gredo za med.
Ker torej ni dvoma, da je Octavia za kupce rabljenih privlačen avtomobil, naj vam v duhu poslanstva te rubrike v reviji Avto magazin naštejemo tiste najbolj pereče težave, na katere je dobro biti pozoren pri nakupu, ali pa nanje računati v času, ko bo avtomobil služil vam in vaši družini.
Seznam težav ni kratek
Spisek okvar in pomanjkljivost ni kratek, a se te večinoma hitro in precej preprosto odpravijo. Ne pa nujno poceni. Na splošno gledano, si je Octavia nekoliko slabše ocene prislužila na področju elektronike in obrabe podvozja. A pojdimo lepo po vrsti.
Z vidika zanesljivosti je najboljša dizelska izbira 1,9 litrski TDI s 105-'konjskimi' močmi. Žal zaradi let tudi najbolj neuglajena. Neprimerno živahnejši je dvolitrski TDI, ki je načeloma zanesljiv, začetne serije pa so trpele zaradi okvar šob vbrizga. Tudi vztrajnik s sklopko je pri tem motorju pogosto na seznamu okvar. Najmanjši, 1,6-litrski TDI je svoje mesto v tem modelu našel šele leta 2009, z izjemo okvar na šobah in črpalki goriva pa se je izkazal kot precej zanesljiv motor. Kakorkoli, z izbiro dizelskega motorja pri Octavii ne boste zgrešili.
Ponudba bencinarjev je zelo široka, a večinoma jih je bilo na vsakem trgu prisotnih le nekaj. Načelno veljajo za zelo zanesljive in neproblematične, tarejo jih podobne težave kot vse motorje iz tega koncerna. Pri TSI-jih prvih letnikov pogonske verige in povečana poraba olja, pri atmosferskih 16-ventilskih motorjih pa občasne težave s tesnili glave in motorno elektroniko.
Pogosti so primeri, ko je zaradi nepravilne nastavitve optike podvozja povečana obraba sprednjih pnevmatik, zabeleženo pa je tudi kar lepo število pomanjkljivosti v kakovosti laka in protirjavne zaščite karoserije. Brezhibno zunanjost lahko kazijo tudi zaradi kondenziranja zarošeni žarometi.
V kabini vas morda zmoti precejšnje šumenje okrog sprednjih oken, ki pa se z regulacijo vpetja stekla in mehanizma dviga stekla v veliki meri omili. V notranjosti je tudi sicer bolj glasno, kot bi v tem velikostnem razredu pričakovali. Nekaj rezerve pri povečanju Škodine kakovosti imajo tudi v tapetniškem oddelku, kjer bodo morali za prihodnje generacije razmisliti o prevlekah, ki se bodo manj obrabljale.
Na začetku smo omenili napake na elektroniki, v mislih pa smo imeli predvsem okvare števcev, ki so marsikdaj potrebni menjave, ter manjših težavic, ki jih povzroča radio (slab sprejem signala, hreščanje in podobno).
Generalno gledano je proizvodno razmerje med karavani in kombilimuzinami približno 50: 50, tehnica na našem trgu pa je močno nagnjena v smeri karavana. Vaša Škoda Octavia bo torej skoraj zagotovo karavan, poganjal pa jo bo dizelski motor. In verjetno ne bo šla kmalu od hiše, z veseljem jo bo namreč od vas prevzel vaš podmladek.
Matjaž Tomažič
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del