Stiska s prostorom?

Težave s premalo prostora v avtomobilu lahko rešimo prav elegantno – s strešnim kovčkom. Pri tem pa je treba upoštevati kar nekaj stvari.

Stiska s  prostorom? (foto: ADAC) ADAC
11. 1. 2010

Najprej se moramo vprašati, koliko dodatnega prostora, ki nam ga primanjkuje v prtljažniku, sploh potrebujemo in kolikokrat. Od odgovorov na ta vprašanja je namreč odvisna tudi kakovost kovčka, ki ga boste kupili.

Če ga nameravate uporabiti le nekajkrat na leto, za zimski in poletni dopust na primer, ni tako pomembno, da je kovček zelo kakovosten in tehnično boljši model, kot če ga boste uporabljali redno. Treba je vedeti, da kovček na strehi, tudi prazen, doda nekaj decilitrov ali litrov k večji porabi goriva, zato je poleg drugih lastnosti pomembna tudi njegova aerodinamika.

Kakšen že?

Najprej morate razmisliti, kako velik kovček potrebujete, predvsem pa upoštevati model avtomobila, za katerega kupujete kovček. Hkrati se pri prodajalcu pozanimajte še glede pritrditvenih točk. Novejši avtomobili že imajo fiksne nosilne točke, zato je pri njih manj težav.

Pri kovčkih je zelo pomemben tudi material, iz katerega so narejeni: torej plastika, aluminij ali železo.

Lažji je material strešnega kovčka, manjša je obremenitev za streho, a pri tem ne gre pozabiti na kakovost in vzdržljivost. Kovček mora biti tudi vodoodporen, dobro je, da je odporen tudi na ultravijolične žarke in se ga lahko zaklene! Strešni kovčki v povprečju sprejmejo med 400 in 460 litrov prtljage, seveda pa so tudi manjši in večji.

  • Obstaja več vrst kovčkov oziroma prtljažniških sistemov:
pritrdimo na streho

Prtljažniki, ki jih obesimo na zadnja vrata, so glede porabe goriva ugodnejši, a zahtevajo večjo previdnost pri nameščanju. Takšni prtljažniki so primerni predvsem za kolesa, saj jih ni treba dvigovati na streho.

Tretja možnost so sistemi, ki se namestijo na kljuko za vleko prikolice. Enako kot za sisteme, ki se namestijo na vrata prtljažnika, tudi za te velja, da imajo manjši vpliv na povečano porabo goriva, nalaganje pa je preprosto. Takšni sistemi so že dražji, a kar se tiče tovora, je to eden izmed najvarnejših načinov.

Sistemi, ki se nameščajo na zadek, otežujejo dostop do prtljažnika. Pri teh ne smemo pozabiti na vidljivost luči in registrske označbe!

Pri prtljažnikih za kolesa obstaja tudi nekaj drugačnih rešitev kot je posebni odbijač pri recimo corsi, iz katerega se nosilec preprosto izvleče, nanj se postavita kolesi, po uporabi pa se prtljažnik pospravi nazaj v odbijač.

Strošek

Za strešni kovček boste odšteli med 100 in 150 evri ali več, če se boste seveda odločili za primerek višjega kakovostnega razreda, ki lahko stane tudi 800 evrov. Podobno se gibajo tudi cene avtomobilskih prtljažnikov za kolesa.

Obtežitev

Pri obtežitvi avtomobila morate upoštevati omejitve, ki veljajo za vaš avtomobil. Avtomobila ne smete obtežiti z več kilogrami, kot je njegova nosilnost. Če ne veste, kolikšna je, lahko to preverite v prometnem dovoljenju. Pri tem ne pozabite, da morate v nosilnost šteti tudi potnike! Ne spreglejte tudi podatka o nosilnosti strehe.

Nosilnost strehe je odvisna od avtomobila do avtomobila: podatek poiščite v navodilih za uporabo vozila in pri tem ne pozabite, da na streho nalagate prtljažnik (na katerega pride kovček), kovček in še vsebino kovčka. Nikakor strehe ne obremenite več, kot je dovoljeno.

Izvedba

Imate kovček in prtljago. Kako pa je s pakiranjem? Najtežje dele naložite na sredino kovčka, okoli njih pa preostalo prtljago razporedite tako, da bo kovček enakomerno obremenjen. Ne obtežujte torej ene strani bolj kot druge. Hkrati poskrbite, da bo kovček dobro nameščen, saj morate v prvi vrsti poskrbeti tudi za varnost.

Pri polnjenju kovčka poskrbite, da bodo predmeti kar se da dobro fiksirani, da se ne bodo vozili sem in tja. Poskrbite še, da vam pri odpiranju ne bodo padli na streho.

Vožnja

Poleg tega, da lahko strešni kovček poveča porabo goriva tudi za več kot liter na 100 prevoženih kilometrov, se je treba zavedati še drugih dejstev.

Avtomobil s strešnim kovčkom je bolj občutljiv na bočni veter, je manj stabilen (višje težišče), pri vožnji v garažno hišo ali pod nizkimi ovirami pa lahko pride do poškodb, če je avtomobil previsok. Še posebej s kolesi na strehi se hitro zgodi, da je kakšna garažna hiša prenizka. Bodite pozorni, da ne bo slabe volje.

Podrobnejši test in video najdete na spletni strani nemškega ADAC-a.

Foto: ADAC

www.svetovalnica.net