Test letnih gum Auto motor & sport 2010

1. 11. 2010
Deli

V obsežnem testnem programu je bilo vključenih deset (kompletov) letnih gum velikosti 245/45 R 17 različnih proizvajalcev. Preizkusi na mokrem in suhem cestišču so postregli tudi z nekaj presenečenji.

K temu ni kaj pripomniti, pričujoči preizkus je namreč med drugim pokazal, da gre uglednim proizvajalcem kova Goodyear, Pirelli, Continental, Dunlop in Michelin vsekakor zaupati. Kljub temu je priporočljivo, da spremljamo tudi razvoj gumarjev, ki na trgu veljajo za 'autsajderje'.

Še zlasti ker jih je precej med njimi tako in tako pod okriljem velikih koncernov. Uniroyalov evropski oddelek, denimo, je del skupine Continental, nizozemski Vredestein pa je pred kratkim prišel pod okrilje indijskega gumarskega velikana Apolla. Le Nokian, ki ustvarja na Finskem, se trenutno bojuje samostojno.

A pri testiranjih v Mirevalu, kjer je doma Goodyearov južnofrancoski razvojni center, je gumarske karte premešal neki drug konkurent: Hankook iz Južne Koreje. Vse skupaj se je začelo že na razmočenem in z ozkimi ter hitrimi ovinki pripravljenem poligonu za preizkušanje vodljivosti.

Skupaj s Continentalovo SportContact 3, Uniroyalovo Rain Sport 2 in Michelinovo Pilot Sport 3 je najnovejša Hankookova guma, Ventus S1 Evo, dosegala najhitrejše čase, pri tem pa na zgornji meji razveseljevala s (predvidljivim) mirnim in z lahko obvladljivim obnašanjem.

Za odtenek bolj prepričljiva je bila le continentalka, ki se je na meji oprijema zadovoljila že z malenkostnimi popravki na volanu. S tem je pod črto dosegla precej boljši rezultat v primerjavi z ne več deviško Bridgestonovo RE 050, s katero je Mercedes sicer dosegel hitre čase, a je s svojim nemirnim obnašanjem, ki je v zavojih nenehno nihalo med podkrmarjenjem in prekrmarjenjem, zahteval veščega in pozornega voznika.

Hankook, Pirelli, Dunlop in Continental v testni deseterici spadajo med športno naravnane gume s pretežno nevtralno lego in poudarjeno natančnimi odzivi na volanske ukaze. Michelin, Goodyear in Uniroyal so nekoliko izraziteje nagnjene k podkrmarjenju in so zaradi tega slabše vodljive, a po drugi strani razveseljujejo z mirnimi voznimi lastnostmi vse do zgornje meje.

Vredestein in Nokian (podobno kot Bridgestone) težko uvrstimo v katero izmed zgoraj navedenih skupin: pri hitrih spremembah položaja stopalke za plin sprva podkrmarjenemu Mercedesu po driftersko uide še zadek. Kdor vozi z elektronskimi pomagali (ESP), lahko računa na njihove znatne (zaviralne) posege.

Nov aplavz je Hankook doživel pri zaviranju. Po mokrem se je Mercedes pri zaviranju s hitrosti 100 km/h povsem zaustavil po vsega 47, 9 metra, s čimer je drugouvrščeni Continentalovi gumi (50, 5 metra) odščipnil devet točk.

Povsem na repu najdemo Bridgestone s 56 metri zavorne poti. S tem pa je bila skoraj sprejeta tudi končna odločitev, saj lahko kandidatke pri zaviranju zberejo največ točk (kriterij z največjo težo torej). Hankook je odlične lastnosti in zmago potrdil tudi na suhem cestišču.

Continetal mu tu ni mogel do živega, pravzaprav se je uvrstil celo med najslabše, vendar so razlike bistveno manjše kot denimo v mokrih razmerah, zaradi česar je na koncu še vedno dobil oceno 'posebej priporočljivo'.

Med najboljše sta se uvrstila še goodyearka z majhnim kotalnim uporom in Pirellijeva Cinturato, a novo merilo v tem razredu je vseeno Hankook iz Koreje.

Način ocenjevanja in vrednotenja

Vrednotenje posameznega testa je strogo relativno. Pri vsakem kriteriju so najboljše gume dobile največje možno število točk. Če je izmerjena vrednost odstopala 20 ali več odstotkov od najboljših, gume v tistem kriteriju niso dobile točk.

Odstopanja so mogoča pri tistih kriterijih, kjer je bila poleg izmerjene količine potrebna tudi subjektivna ocena (vodljivost in udobje). Odbitki točk so odvisni od pomembnosti testnega kriterija.

Pri 40 možnih točkah zaviranja na mokri cesti je dovolj že polodstotno odstopanje od najboljše vrednosti za odbitek ene točke, pri 10-točkovnem kriteriju pa se to zgodi pri dvoodstotnem odstopanju.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del