Test zimskih gum Auto motor & sport 2008

Prav vsako leto je tu, enkrat malo prej, drugič nekoliko kasneje, ampak kako zanimivo, vedno nas preseneti, posebno vzdrževalce cest. Ja, prav imate, govora je o zimi, ki potihem že trka na vrata. Vas zanima, s katerimi gumami boste najbolje opremljeni? Preberite si primerjavo kompletov velikosti 225/55 16 H desetih proizvajalcev.

5. 11. 2008

Česa mora biti sposobna dobra zimska guma? Odgovori proizvajalcev na to vprašanje so zelo različni. Nekateri namenjajo največ pozornosti kar največjemu možnemu oprijemu v snegu, drugi prisegajo na presenetljive vozne lastnosti na mokri in suhi cesti.

Točkovanje, ki ga pri delu uporablja ekipa strokovnjakov sestrske revije Auto motor und sport, nedvoumno odkriva, katere gume so se v skupnem seštevku vseh lastnosti odrezale najbolje. Obenem omogoča tudi, da si vsak bralec lahko poišče svoj komplet gum glede na osebne zahteve in potrebe. Kdor živi na obali in za zimske počitnice ne načrtuje smučarije v Alpah, pri gumah gotovo ne bo na prvem mestu iskal dobre trakcije in voznih lastnosti v snegu.

Najraje imamo seveda gume, ki zmorejo prav vse in so odlične pri vseh ocenjevanih kriterijih. Takemu idealu so se zelo približale Dunlopove gume Winter Sport 3 D, ki so se po najnovejši predelavi občutno bolje odrezale kot na prejšnjih testih.

Prav presenetile so na Mercedesu E 280, ki je zaradi svojih uravnoteženih voznih lastnosti dobra osnova za preverjanje zmogljivosti gum. Pohvalijo pa se tudi z odličnim obnašanjem na snegu, ki je netežavno, natančnim odzivom volana in dobrimi zavornimi zmogljivostmi tudi v širokem mejnem območju, ki pa se ne pojavi kar nenadoma.

Nobenih slabosti si v mokrem ne dovoli tudi Dunlop, le na suhi cesti se je pokazalo, da gume ne morejo prejeti najboljših ocen prav v vseh vremenskih pogojih. Kotalni upor, ki je zaradi problematike s CO2 in visokih cen goriva čedalje pomembnejši, je še daleč od ravni, ki jo dosegajo najboljše gume.

Podobno visok standard kot Dunlop je pokazal tudi Continental. Možnosti, da bi premagal pravkar omenjenega tekmeca, je bilo konec ob povprečnih rezultatih testa splavanja.

Povsem v ospredje so se prikotalile tudi Pirellijeve gume, pri katerih je bil prav tako opazen napredek predelave. V snegu so bile prave kraljice, saj so dosegle 98 točk od možnih 100. Obenem se pohvalijo tudi z dobrimi zmogljivostmi na mokri cesti. V suhem pa so bili njihovi rezultati slabši, predvsem nezadovoljivo je bilo vzmetenje, kotalni hrup pa razmeroma glasen.

Trojki, ki je bila označena kot posebej priporočljive, je sledilo široko polje povprečja. Michelinove gume so se na mokri cesti, zlasti pa v suhem, izkazale kot zelo zanesljive, na snežnih testih pa so padle zaradi dolge zavorne poti, povprečne trakcije, nemirnega obnašanja in sunkovitih odzivov ob spreminjanju smeri vožnje.

Nove Vredesteinove gume so se dobro izkazale v vseh pogojih, vendar pa so bili rezultati zgolj povprečni. Nokian je bil dober na mokri in suhi cesti, na lestvici pa so gume nazadovale zaradi dolge zavorne poti na snegu. Tudi obnašanje med vožnjo po zasneženi cesti ni presenetilo – na finskih gumah je bilo testno vozilo manj smerno stabilno, v ovinkih pa se je pojavilo prekrmarjenje.

Sistem ESP je bil med testnimi vožnjami izključen, zato da je bil bolje prepoznaven vpliv gum na vožnjo. Pogosti posegi v nižja področja trenja pa so avtomatično vodili v neharmoničen, nemiren način vožnje – in to pri hitrostih, pri katerih sicer najboljše gume za sneg lahko še brez pomoči avtomobilske elektronike rišejo svojo sled.

Gume Speed Grip, ki izvirajo iz Continentalove hiše, proizvaja pa jih avstrijski Semperit, so ostale daleč za svojimi sorodnicami TS 810. Pa ne samo po ceni, ki je pri točkovanju v testu ne upoštevamo, marveč tudi pri točkah, ki so jih prejele za lastnosti, pomembne z vidika varnosti med vožnjo. Razočarale so predvsem njihove zmogljivosti na snegu. V primerjavi z najbolje uvrščenimi Pirellijevimi gumami so pri testu vodljivosti v snegu zaostale za celi dve sekundi, njihove zavorne zmogljivosti so bile le povprečne, trakcija pa slabša od zadovoljivega. Posamezne meritve trakcije, ki so jih izvajali na ravni stezi, so subjektivne zaznave še podkrepile in Semperit se je znašel na zadnjem mestu. Na mokri in suhi cesti pa so gume dosegle povsem poštene rezultate.

Zelo podoben primer so bile tudi gume Yokohame in Bridgestona. Njihove zmogljivosti na snegu niso presegle meje nezadovoljivega. V obeh primerih so bile ob točke predvsem zaradi močno predolge zavorne poti. Yokohamine gume so sicer blestele s svojim zmernim kotalnim uporom, Bridgestonova tehnologija pa je v tem kriteriju očitno krepko oddaljena od aktualne ravni gumarske industrije.

Ostaja nam še Pneumant, ki presenetljivo, prihaja iz koncerna Goodyear, tako kot zmagovalec letošnjega testa, Dunlop. Na testu se je predstavil kot proizvajalec s cenovno opazno ugodnejšimi gumami. Vendar pa kupec z njimi dobi v zakup tudi celo vrsto pomanjkljivosti. Zavorne zmogljivosti na mokri in suhi cesti so tako le povprečne, prezreti ne gre tudi vodljivosti, ki je večkrat težila k podkrmarjenju, in občutka, kot bi na avto nataknili peno. Povsem zadovoljivo pa so se gume Pneumanta z dobro trakcijo odrezale na snegu.

Vendar pa dosežki na snegu niso bili dovolj za boljši skupni rezultat. V končnem seštevku točk so za več kot 20 odstotkov zaostale za najboljšimi na testu. Takšna razlika je huda oteževalna okoliščina, zaradi katere gumam ni več mogoče podeliti oznake 'zadovoljivo'.

Velikost 225/55 R 16 H

1. DUNLOP SP Winter Sport 3 D

Skupna ocena 266 (posebej priporočljivo)

+ zelo dobre vozne lastnosti, dobra trakcija in kratka zavorna pot na snegu, ravnotežene lastnosti na mokrem in suhem, majhen hrup

- občuten kotalni upor

2. CONTINENTAL Winter Contact TS 810

Skupna ocena 265 (posebej priporočljivo)

+ zelo dobre vozne lastnosti, dobra trakcija in kratka zavorna pot na snegu, uravnotežene lastnosti na morem in suhem

- zgolj povprečne lastnosti pri splavanju

3. PIRELLI Winter 210 Sottozero 2

Skupna ocena 258 (posebej priporočljivo)

+ vrhunske vozne lastnosti, zelo dobra trakcija in najboljše zavorne zmogljivosti na snegu, dobre lastnosti v mokrem, majhen kotalni upor

- povprečno udobje, velik hrup

4. MICHELIN Primacy Alpin 3

Skupna ocena 250 (priporočljivo)

+ odlične vozne lastnosti in natančnost na suhi podlagi, dobro udobje, neznaten kotalni upor, dobre lastnosti pri splavanju

- slaba trakcija in dolga zavorna pot v snegu

5. VREDESTEIN Winter Extreme

Skupna ocena 248 (priporočljivo)

+ dobre vozne lastnosti in kratka zavorna pot na snegu, zaupanja vredne vozne lastnosti tako v mokrem kot suhem

- zgolj povprečne lastnosti pri splavanju, velik hrup

6. NOKIAN WR G2

Skupna ocena 240 (priporočljivo)

+ dobre vozne lastnosti in kratka zavorna pot na suhi podlagi, dobre lastnosti v mokrem

- povprečna trakcija in dolga zavorna pot na snegu, povečan kotalni upor

7. SEMPERIT Speed Grip

Skupna ocena 232 (pogojno priporočljivo)

+ dobre vozne lastnosti in zelo kratka zavorna pot v mokrem in suhem, udobje

- premalo natančne vozne lastnosti, nezadostna trakcija in dolga zavorna pot na snegu

8. YOKOHAMA Winter Drive

Skupna ocena 224 (pogojno priporočljivo)

+ dobre vozne lastnosti v suhem, zelo majhen kotalni upor, udobje

- nemirne vozne lastnosti in predolga zavorna pot na snegu

9. BRIDGESTONE Blizzak LM-25

Skupna ocena 216 (pogojno priporočljivo)

+ dobre lastnosti pri splavanju, natančno odzivanje na suhi podlagi

- povprečna trakcija in predolga zavorna pot na snegu, precejšen kotalni upor, udobje

10. PNEUMANT PN 150 Wintec

Skupna ocena 197 (nepriporočljivo)

+ še zadovoljive vozne lastnosti na snegu, dobre vozne lastnosti na suhem

- povprečne lastnosti pri splavanju, velika hrup in kotalni upor