Test zimskih gum Auto motor & sport 2009

V snegu, na mokri in na suhi cesti se je pomerilo osem kompletov zimskih gum ­velikosti 205/55 R 16 H različnih proizvajalcev. Za startno linijo pa sta se postavila še dva ­kompleta 'allround' gum, ki naj bi bile uporabne vse leto.

1. 11. 2010

VELIKOST 205/55 R 16 H

  • CONTINENTAL ContiWinterContact TS830
267

+ zelo dobre vozne lastnosti, dobra trakcija in kratka zavorna pot na snegu, uravnotežene lastnosti na mokrem in suhem, majhen hrup.

- povečan hrup.

  • GOODYEAR Ultra Grip Pref. 2
255

+ dobre vozne lastnosti in še posebej dobre zavorne lastnosti na mokrem, dobre vozne lastnosti na snegu, veliko udboje.

- sorazmerno dolga zavorna pot na suhem, trakcija na snegu ni optimalna.

  • DUNLOP Winter Sport 3D
246

+ prvorazredne vozne lastnosti, zelo dobra trakcija in najboljše zavorne lastnosti na snegu, uravnotežene vozne lastnosti na mokrem in suhem.

- povečan hrup.

  • VREDESTEIN Snowtrac 3
243

+ dobre vozne lastnosti v vseh pogojih vožnje, zelo dobra trakcija na snegu, zelo dobra pri splavanju, kratka zavorna razdalja na suhem.

- trakcija na mokrem, udobje.

  • MICHELIN Primacy Alpin
237

+ zelo dobre vozne lastnosti in kratka zavorna pot na suhi podlagi, veliko udobje, zadovoljive lastnosti na mokrem.

- trakcija in zavorne lastnosti na snegu niso optimalne.

  • NOKIAN WR G2
236

+ dobre vozne lastnosti in kratka zavorna pot na suhi cesti, dobre lastnosti na mokrem.

- poslabšana trakcija in predolga zavorna pot na snegu, povečan hrup.

  • PIRELLI Winter Sottozero II
234

+ vodljive vozne lastnosti in zelo dobra trakcija na snegu, dobre zavorne zmogljivosti na mokrem, majhen kotalni upor.

- slabše udobje, nekoliko povečan hrup.

  • SEMPERIT Speed Grip
230

+ dobre vozne lastnosti in kratka zavorna pot na suhi podlagi, dobre zavorne lastnosti na mokrem,

veliko udobje.

- sorazmerno dolga zavorna pot na snegu, povečan kotalni upor.

  • GOODYEAR Vector 4Season
217

+ zelo dobre vozne lastnosti in zavorne zmogljivosti na suhi podlagi, zadovoljive lastnosti na mokrem, udobje.

- trakcija in zavorne lastnosti na snegu so zgolj povprečne.

  • HANKOOK Optimo 4S
217

+ dobre vozne lastnosti in zelo dobre zavorne zmogljivosti na suhi podlagi, zelo dobra trakcija in kratka zavorna pot na mokrem.

- trakcija in zavorne lastnosti na snegu so zgolj povprečne.

Analiza rezultatov . .

Pri gumah, ki so na boku označene z zvezdico, moramo vzeti v zakup, da so v sneženju primerne le za krajše razdalje, zato avto raje pustite v garaži, dokler ne bodo ceste spet omogočale dobrega oprijema. Za vse druge pa velja, da se jih splača namestiti čim prej, še pred obleganjem vulkanizerjev ob prvih snežinkah.

Za vse, ki živijo v nižinskih krajih, ki jih sneg le skromno obišče, obstaja še ena alternativa – gume 'allround', ki lahko ostanejo na avtu vse leto. Na letošnjem testu sta se tradicionalni konkurenci zimskih gum pridružila še dva kompleta celoletnih gum: pred kratkim korenito spremenjena različica Goodyearovih Vector in na novo razvite Optimo korejskega proizvajalca Hankook.

Kot so pokazali rezultati, se ti dve gumi na snegu nista izkazali kot pravi zimski, kljub temu pa sta dosegli solidne rezultate. Naj spomnimo, da pri ocenjevanju veljajo strogi kriteriji in kandidatka prejme 0 točk za kriterij, v katerem je 20 odstotkov slabša od najboljše konkurentke. Pravega spodrsljaja si ni privoščila nobena od celoletnih gum, pa naj bo to pri trakciji ali zaviranju. Komisija je za obe zapisala, da sta odzivni in se na snegu obnašata predvidljivo.

Po pričakovanjih to nikakor niso gume za smučarski dopust na Tirolskem. Toda tistim, ki živijo v krajih z zmernimi zimskimi razmerami in vozijo avtomobil na sprednji pogon, bodo prav dobro služile. Vsi drugi pa začnite brati tabelo ocen takoj z leve strani.

Premoč novih Continentalovih gum Winter Contact TS 830 je očitna. Z 98 točkami od 100 so pri testih na snegu dosegle sanjsko oceno. Tudi v mokrem so bile povsem v ospredju, sramovati pa se jim ni treba niti dosežkov na suhi cesti. Ob tem lahko že predvidevamo, da gumi mešanica, ki je tako optimirana za zimske razmere, pri obrabi ne more seči po najboljših točkah.

Tesno za Continentalovimi gumami so se uvrstile Goodyearove Ultra Grip Performance 2. Tudi te so z zelo dobrimi voznimi lastnostmi izstopale na snegu, nekoliko pa so zaostale pri trakciji in zaviranju. Zato pa so v mokrih razmerah zavirale bolje od vseh konkurentk. Le kotalni upor, ki ima zelo velik pomen zaradi nezanemarljivega vpliva na porabo, bi moral biti manjši, kar velja tudi za Continental.

Pirelli je z novo generacijo Sottozero na tem področju dosegel velik napredek. Kot že njihove predhodnice so se tudi te italijanke izkazale z dobrimi voznimi lastnostmi v snegu, nazadovale pa so zaradi sorazmerno dolge zavorne poti na mokri cesti.

Oceno 'priporočljivo' so prejele gume, ki so se v primerjavi skupnega seštevka točk najbolje odrezale, čeprav niso pokazale popolnoma uravnoteženih lastnosti. Tako kot Michelinove Premacy Alpin, ki so v mokrem in na suhem pokazale svojo lepšo stran, na zasneženi cesti pa so utrpele večjo izgubo točk predvsem zaradi nezadovoljive trakcije, izboljšati pa bi bilo treba tudi njihov stranski oprijem v snegu. Pri tem so Michelinke le malo boljše od obeh celoletnih gum, le v ovinkih so delovale nemirno.

Zmagovalke lanskega testa, Dunlopove SP Winter Sport 3D, so kot referenca sodelovale tudi letos. Uvrstile so se na tretje mesto, z zelo dobrimi rezultati na snegu in s spoštovanja vrednimi lastnostmi na suhi cesti. Le v mokrem se niso mogle približati najboljšima tekmicama, kar kaže na stalen razvoj v tehnologiji gum, ki se sicer odraža v majhnih, a zato nič manj občutnih korakih naprej.

Nizozemski Vredestein po novem spada pod streho indijskega velikana gum Apollo Tyres. Njihove Snowtrac 3 so povsem priporočljive zimske gume, ki so le malenkost zgrešile zmagovalni oder, njihova cena pa je znatno nižja od cen vrhunskih proizvajalcev gum.

Enako velja za finski Nokian in Semperit. Čeprav je zadnji pod Continentalovo taktirko, ohranjajo njegove gume pri vseh testnih kriterijih ustrezno razdaljo do Continentalk. Kot ste lahko uganili, ta seveda ni naključna.