Na testu v snegu, na mokri in suhi cesti se je pomerilo 12 klasičnih zimskih gum in dve celoletni z dimenzijami 205/55 R 16.
Lanska zima je bila ena bolj milih, kar pa še ne pomeni, da bo prihajajoča tudi takšna. Če vas vleče na zasnežene ceste, potem se odpravite na sever Švedske tako kot testna ekipa kolegov revije Auto motor und sport. Tam je sneg zagotovljen, prav tako so zagotovljene tudi nizke temperature. Oboje pa je potrebno za pravilno izvedbo testa ‘zimskih copat’ za jeklene konjičke.
Švedi bi se smejali vsakomur, ki verjame, da se čez belo polovico leta lahko prebije brez zimskih gum. Tega vam končno ne dopušča niti zakon in tudi mi vam toplo odsvetujemo. Seveda pa je ob tem povsem primerna misel, da če bodo zime v srednji Evropi res vse toplejše, bodo morda dovolj že celoletne gume. Če gre verjeti proizvajalcem, naj bi te ustrezale povprečnim razmeram vse leto.
Specialistke se vsekakor najbolje znajdejo na svojem področju, vendar pa se omenjeni kompromis konstrukcije gum lahko tudi povsem dobro obnese. Zato sta se 12 zimskim gumam na testu pridružili tudi dve za vse leto: Goodyearova Eagle Vector, najmlajša verzija celoletnih gum, ki so že dolgo v ponudbi, in povsem nova guma nizozemskega proizvajalca Vredesteina, imenovana Quatrac 3, ki se v nasprotju s konkurentkami ponaša s hitrostno oznako V (do 240 km/h). Od septembra so na voljo v devetih dimenzijah, dve od teh sta različici 'Runflat' z lastnostmi rezervne gume.
Le česa so zmožne tako imenovane vsestranske gume? Goodyear se je z njimi uvrstil v zlato sredino polja, ki so ga zasedale zimske gume, in odnesel naslov priporočljivo. Vredesteinove pa so se izkazale manj prepričljivo. Za seboj so pustile le zimske gume Falken, skupno število točk pa je zadostovalo za oceno pogojno priporočljivo.
Prelomnica pri nabiranju točk so bile vozne lastnosti v mokrem. Goodyear je v teh raznerah na veliko prednjačil, ne le pri splavanju, odločilne so bile predvsem zavorne sposobnosti. Na suhi cesti sta oba modela vsestranskih gum pokazala podobne vrline, so si pa Goodyearove gume pridobile majhno prednost pri preverjanju zavornih lastnosti. Vozne lastnosti, ki jih testna ekipa odkriva predvsem z na novo vpeljanim testom menjave voznega pasa, so bile pri obeh modelih varne in neproblematične.
Na snegu sta se celoletni gumi povsem spodobno izkazali. Če se s pobeljeno cesto srečujete le redko, potem lahko takšne 'copate' povsem zadostujejo. Seveda pa se njihove sposobnosti pričakovano niso približale tistim, ki jih premorejo dobre zimske gume. Goodyearove Vector so sicer povsem dobro zavirale, vendar pa je bila njihova trakcija za okoli 25 odstotkov slabša od zimskih specialistk UltraGrip 7 iz iste hiše. Z njimi torej ne morete v pogorje. Vredesteinove so prenašale moč na cesto nekoliko bolje, vendar pa se kljub temu niso mogle meriti s čistokrvnimi zimskimi gumami.
Priporočilo, da dobro proučite tabelo s točkami, pri nakupu pa upoštevate pričakovane 'delovne pogoje', velja torej tudi za gume tokratnega testa. Naj vas pri tistih, ki so ostale daleč zadaj, ne premami ugodna cena. Posebno to velja za japonske Falken, ki so sicer občutno cenejše od izdelkov tako imenovanih vrhunskih proizvajalcev, a na nobenem področju niso pokazale prepričljivih lastnosti. Le na suhi cesti so se kolikor toliko držale konkurence, zavorne lastnosti v snegu in na mokrem, za varnost zelo pomembna in zato tudi visoko ovrednotena kriterija, pa so jim prinesle tako skromno število točk, da so potonile pod raven sprejemljivosti. Falknove gume so bile tudi edine, ki so na testu dobile oceno nepriporočljivo.
Semperitove Speedgrip, Yokohamine Winter drive in Vredesteinove Snowtrac (pogojno priporočljivo) so dosegle sicer precej boljši skupni rezultat, vendar pa so zgubile stik z vrhunskimi gumami. Čeprav se vse uvrščajo v nižji cenovni razred, razlika v ceni ni tako velika, da bi bila pomembnejši dejavnik pri nakupu.
Na prvi pogled je morda jasno videti, da se tisti, ki se je odločil na platišča natakniti Goodyearove Ultra Grip 7, ni zmotil. Zaradi uravnoteženih lastnosti v vseh razmerah so dosegle največje skupno število točk. Mojstrice so predvsem v snegu, saj so se izkazale z najboljšo trakcijo, brez težav in poslušno se peljejo vse do mejnih območij, nobenih slabosti niso pokazale niti pri zaviranju. Tudi na suhi cesti so bile v ospredju. Tu so jih prehitele edino Michelinove gume, ki so imele najboljše vozne lastnosti in najmanjši kotalni upor, ki sta že tradicionalno odliki francoskega proizvajalca. V snegu pa so bile te zaradi slabše trakcije brez moči proti Goodyearovim.
Continentalove Winter Contact TS 810 so se v skupnem seštevku Goodyearovim sicer približale na eno točko, vendar kljub temu niso zaslužile ocene zelo priporočljivo. Vzrok za to je predvsem njihova enostranskost. Mokra cesta, to so poudarili tudi njeni razvojniki, je imela pri konceptu največjo prednost. V mokrem so res dosegale dobre rezultate. Continentalke so se pri testu krmiljenja v območjih, kjer so se vse preostale že krivile, peljale kot po tirih, pri pospeševanju so daleč najbolje prenašale moč na cesto, pri zaviranju pa so se skorajda vkopale v asfalt. Za tri metre so premagale drugouvrščene na tem testu Hankookove Icebear. Dobre so tudi za v sneg, v suhem pa se znajdejo najslabše. Tu se tudi izkaže, da niso čudežne, saj so se zaradi velike obrabe na enem od testov uvrstile povsem v ozadje.
Med gumami v srednjem delu tabele, ki nosijo oznako 'priporočljivo', so razlike dokaj majhne. Najboljše med njimi so bile Dunlopove SP Wintersport 3 D, ki so pokazale dobre lastnosti predvsem v snegu. Zaradi nekoliko slabših zavornih sposobnosti v mokrem in le povprečnih zmožnosti pri splavanju so zaostale za najboljšimi. Pirellijeve Sottozero so v vsakem primeru dobre gume za v sneg, v mokrem pa so, podobno kot Dunlopove, zapravile veliko dragocenih točk. Podobno velja tudi za Firestonove gume Winterhawk in Nokianove WR.
Hankook je z Icebearom dokazal, da ni nujno, da so dobre gume vedno tudi drage. Med najboljše gume uveljavljenih znamk so se prerinile z uravnoteženimi lastnostmi za vožnjo. Vsekakor si zaslužijo spoštovanje, čeprav so za las zgrešile zmagovalni oder.
Test zimskih gum Auto Motor & Sport
Vse testirane gume so velikosti 205/55 R 16 H. Skupna ocena je sestavljena ocene stranskega oprijema, vodljivosti, trakcije, zavorne poti, splavanja, menjavanja smeri, vodljivosti, zavorne poti, udobja, hrupa in kotalnega upora. Najvišja možna skupna ocena je 300.
Goodyear Eagle
Skupna ocena: 260
+ Zelo dobre vozne lastnosti, prvovrstna trakcija in kratka zavorna pot na snegu, uravnotežene lastnosti v mokrem in suhem, majhen trušč.
- Nekoliko povečan kotalni upor.
Continental WinterContact TS 810
Skupna ocena: 259
+ Conti se je odrezal z najboljšimi rezultati v mokrem, dobre lastnosti tudi na snegu.
- Le povprečne vozne lastnosti v suhem, povečana obraba pri manevriranju v suhem.
Dunlop SP Winter Sport 3D
Skupna ocena: 232
+ Zelo uravnotežene vozne lastnosti na snegu, dobre zavorne zmogljivosti, zadovoljiva trakcija, dobre lastnosti v suhem.
- Povprečen oprijem v suhem, prevelik kotalni upor.
Hankook Icebear W440
Skupna ocena: 229
+ Zelo uravnotežene gume z dobrimi voznimi lastnostmi znotraj vseh zahtev, zelo dobre zavorne lastnosti na snegu in v mokrem.
- Prevelik kotalni upor.
Goodyear Eagle Vector
Skupna ocena: 225
+ Z zelo dobrimi voznimi lastnostmi v mokrem in dobrimi v suhem so te celoletne gume pristale daleč spredaj. Kratke zavorne poti na snegu.
- Preslab oprijem na snegu.
Michelin Primacy Alpin
Skupna ocena: 223
+ Najmanjši kotalni upor in provrazredne vozne lastnosti v suhem.
- Slab oprijem in dolge zavorne poti na snegu.
Pirelli Winter 210 Sottozero
Skupna ocena: 223
+ Dobre vozne lastnosti in kratke zavorne poti na snegu, zelo dobre zavorne lastnosti v suhem.
- Prevelik kotalni upor. Slab oprijem na snegu, dolge zavorne poti v mokrem.
Firestone Winterhawk
Skupna ocena: 222
+ Dobre vozne in zavorne lastnosti na snegu, udobje, majhen hrup.
- Nanatačnost in slab oprijem v mokrem, prevelik kotalni upor.
Nokian WR G2
Skupna ocena: 215
+ Zelo dobre vozne lastnosti in prvovrstne zavorne lastnosti na suhem, slabe pri splavanju.
- Slabe lastnosti na snegu, velik kotalni upor.
Semperit Speed Grip
Skupna ocena: 206
+ Zadovoljive vozne in zavorne lastnosti na suhem, spodobne lastnosti pri splavanju.
- Slab oprijem na snegu, dolge zavorne poti v mokrem, prevelik kotalni upor.
Yokohama W drive
Skupna ocena: 202
+ Dobre vozne lastnosti in kratke zavorne poti v suhem, udobje, dobre zavorne lastnosti na mokrem.
- Slab oprijem in dolge zavorne poti na snegu.
Vredestein Snowtrac 2
Skupna ocena: 201
+ Zimska guma z zadovoljivimi voznimi lastnostmi na snegu, z dobrimi lastnostmi v suhem, dobre pri splavanju.
- Slab oprijem v mokrem, prevelik kotalni upor.
Vredestein Quatrac 3
Skupna ocena: 165
+ Celoletne gume s sprejemljivimi voznimi lastnostmi na snegu in dobrimi lastnostmi v suhem.
- Nezadovoljive vozne lastnosti in dolge zavorne poti v mokrem, slabe pri splavanju.
Falken Eurowinter HS 437
Skupna ocena: 166
+ Dobre vozne in zavorne lastnosti v suhem.
- Nezadovljive vozne lastnosti, slab oprijem in dolge zavorne poti na snegu, prevelik kotalni upor.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere