V dveh letih večja ponudba električnih avtomobilov

12. 7. 2010
Deli
V dveh letih večja ponudba električnih avtomobilov

Pripravljajo jih ali pa jih že imajo skoraj vse večje avtomobilske znamke po svetu. Slovenci bomo v električne avtomobile vpleteni tudi kot izdelovalci.

Smart in Renault bosta namreč v Novem mestu izdelovala nekaj skupnih avtomobilov, med katerimi bo tudi vsaj ena različica, ki jo bo poganjala elektrika.

Veliko vprašanj v zvezi z električnimi avtomobili jutrišnjega dne še nima odgovorov, a počasi prihajajo. Kje in kako jih bomo polnili? Trenutno je v Sloveniji na preizkusu Toyotin prius plug-in, hibrid, katerega baterijo je mogoče polniti preko domače električne vtičnice.

V tujini so v nekaterih mestih postavili polnilna gnezda, na katerih je mogoče napolniti baterijo hibrida ali električnega avtomobila, nekaj podobnih postaj je tudi pri nas. Za popolno polnjenje baterije električnega avtomobila je potrebnih približno do osem ur polnjenja, a za vožnjo le nekaj kilometrov ne bo treba čakati toliko časa, saj jih je mogoče za vožnjo na kratke razdalje dovolj napolniti že v nekaj minutah.

Druga rešitev se kaže v zamenjavi baterijskega vložka. Tako bi se preprosto pripeljali na »bencinski« servis, vzeli iz avtomobila baterijo, jo zamenjali s polno in se odpeljali naprej.

Okolju prijaznejši

Nuja po vpeljavi električnih avtomobilov v naša življenja se kaže zaradi zmanjševanja izpustov okolju škodljivih snovi v ozračje. Predvsem mestna središča večjih mest zapirajo svoja vrata avtomobilom, kot jih poznamo, in omogočajo vstop le tistim, ki malo onesnažujejo, hibridom in električnim avtomobilom. Čisti električni avtomobil med vožnjo ne izpusti v zrak niti grama CO2, vprašljiva pa je njegova ekološkost v fazi proizvodnje in pozneje razgradnje.

Drugačna izkušnja

Občutki pri vožnji električnega avtomobila so drugačni kot pri vožnji klasičnega na fosilna goriva. Električni avtomobil ne oddaja klasičnega motornega hrupa, zato s svojo tiho vožnjo pomeni nevarnost za pešce in posebej za slepe.

V ta namen proizvajalci razvijajo sisteme, ki jih bodo vgrajevali v vozila in bodo pri nizkih hitrostih oddajali zvok. Pri večjih hitrostih se bo avtomobil slišalo zaradi drugih zvokov, ki jih oddaja, posebej kotalnega upora gum.

Električni avtomobil ima največji navor že od nič kilometrov na uro, kar pomeni, da moč, ki je na voljo na začetku, nato načeloma ne povečuje, vsaj ne toliko, kot smo navajeni pri bencinskih in dizelskih avtih, pri katerih vozniki, ki vozijo po občutku, poslušajo tudi zvok motorja in menjajo prestave.

Vprašanja za prihodnost

Trenutno največja težava električnih avtomobilov je njihov majhen doseg. Z avtomobilom, katerega polne baterije zagotavljajo do 200 kilometrov dosega, se pač ne morete odpraviti iz Ljubljane v Maribor ali Koper in takoj nazaj.

Tovarne se pospešeno ukvarjajo s povečanjem dosega baterij in njihovo učinkovitostjo. Trenutno so baterije sporne tudi z vidika mase, pri električnem avtu lahko pomenijo tudi tretjino ali več teže avta, in cene.

Za primer: baterija avtomobila velikosti Renaultovega twinga (tega še ni v električni različici) bi stala približno pol ali več njegove cene. Električni avtomobili sprva ne bodo poceni, po zagonu masovne proizvodnje, kar pričakujemo v naslednjih letih, pa bodo cene začele padati.

Po pričakovanjih naj bi bil leta 2020 vsak deseti avtomobil na cesti s pogonom na elektriko.

Vir: www.svetovalnica.net

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja