Ženski ali moški avto? (2)

19. 10. 2010
Deli
Ženski ali moški avto? (2)

Kot kažejo raziskave, največ Evropejk vozi avtomobile francoskih proizvajalcev, tudi v Sloveniji po podatkih Avto-oglasnika vodi Renault, sledijo mu Volkswagen, Opel in Citroen. Po Forbesu pa so med pripadnicami ženskega spola najbolj priljubljeni Hondini, Volkswagnovi in Hyundaijevi modeli.

Kaj sploh kupujejo?

Kot kažejo podatki, je gospodarsko-finančna kriza odrezala tanjši kos pogače tudi v avtomobilski industriji. Med prodanimi vozili v evropskih avtomobilskih salonih v prvem četrtletju letos odločno vodi Fordova fiesta, ki je prevzela vodilno vlogo vedno močnega Volkswagnovega golfa.

Ford je s svojo fiesto v marcu letos prevzel vodilno mesto na lestvici, in to s prodanimi približno 69 tisoč vozili, kar je za 25, 8 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Z vidika prodaje golfa pa fiesta vodi za približno 12 tisoč vozil.

S Fordovih trakov je letos od januarja do marca odpeljalo skupno dobrih 140 tisoč fiest oziroma približno 22 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Volkswagnove tovarne pa je v istem obdobju zapustilo približno 135 tisoč golfov oziroma dobrih 10 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

Med povzpetniki v prodaji po Evropi izstopa še Oplova astra, ta je v marcu dosegla največjo prodajo, ki se je povzpela za zavidljivih 43 odstotkov. Z vidika celotne prodaje vozil ima v marcu letos glavno besedo Ford, tesno mu sledi Volkswagen, nato pa sledijo še Renault, Opel, Peugeot idr.

Kdo pa sploh kupuje?

Prodajalci se čedalje bolj zavedajo, da na avtomobilskem trgu nič več ne prevladujejo moški, ampak imajo pri večini nakupov glavno besedo ženske (v Ameriki menijo, da je ta delež celo 80-odstoten v korist žensk, v Evropi pa naj bi bil ta delež malce manjši).

Zato morajo proizvajalci in prodajalci upoštevati vlogo žensk pri izbiri avtomobila. Tudi svetovni splet je pripomogel k temu, da imajo lahko tudi ženske danes dovolj informacij in zanesljivih podatkov glede pravilne in boljše izbire avtomobila in se jim ni treba ozirati le na »moško poznavalsko« mnenje.

Ugotoviti je torej mogoče, da se kljub specifičnosti držav tipi avtomobilov med voznicami in vozniki ponavljajo: volkswagni, honde, toyote, nissani idr. Toda, ali se ti avtomobili skladajo z uvodoma predstavljenimi ženskimi zahtevami?

Da, so majhni oziroma ustrezno veliki, varčni, zanesljivi, praktični in varni. Glede na to, da večina avtomobilov iz izborov spada v nižji ali srednji cenovni razred, lahko sklepamo, da jih večina ne razsipava denarja za avtomobile in da jim ti ne pomenijo statusnega simbola. Večina izbranih avtomobilov je od azijskih proizvajalcev in njihova značilnost je, da so manj agresivni in nežnejši.

Jih je več?

Bi si upali trditi, da obstajajo ženski avtomobili, in s tem poenotili različne modele? Edina sklepna ugotovitev je, da so ženske bolj odprte tudi do majhnih, nizkocenovnih avtomobilov in da jih kupujejo v skladu svojimi potrebami, finančnimi zmožnostmi in načinom življenja. Po raziskavah lahko sodimo, da so ženske zmernejše in da kupujejo avte zase, tako vsekakor pride prav honda jazz.

Preberite si še prvi del iz serije Ženski ali moški avto?

www.svetovalnica.net

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj