Nekateri radi različne avtomobile pripisujejo enemu od spolov, se pravi, da jih delijo na ženske in moške.
Poleg avta leta tudi ženske izbirajo ženski avto leta. Od kod iskanje vzporednic med spolnimi razlikami in različnimi modeli avtomobilov?
Če sodimo po stereotipih, bi bil popoln ženski avto majhen, varen, pregleden, lepega videza, prijazen do okolja, z majhno porabo goriva in s šibkejšim motorjem. V nasprotju s tem pa bi moral moški avto že na daleč kazati moč in tehnično dovršenost, eleganco, tudi robustnost, kar bi moč motorja pod pokrovom le še potrdila.
Je glavno merilo izbire avta torej njegova namembnost ali pa ima pri izbiri še vedno glavno besedo spol?
Na podlagi različnih evropskih in ameriških raziskav iz zadnjih štirih let bomo poskušali izbrati nekaj znamk in modelov avtomobilov, ki jih ženske vozijo, in tistih, ki so med njimi najbolj priljubljenimi.
Danes je čedalje bolj priljubljeno govoriti o ženskih avtomobilih, čeprav profil teh avtomobilov ni jasno določen. Mogoče termin le označuje čedalje pomembnejšo vlogo žensk v avtomobilski industriji, saj je bil v drugi polovici leta 2009 delež žensk, ki so kupile avto, 37, 4-odstoten.
Ženski avto smo opredelili kot avto, ki ga vozi ženska, zato smo izbrali raziskave, ki so ugotavljale delež lastnic posameznih znamk ali modelov. Za začetek je zato prikazan razkorak med avtomobili, ki si jih Evropejke želijo voziti, in tistimi, ki jih zares vozijo. Druge raziskave pa prikazujejo le dejanske deleže lastnic nekaterih vozil.
Audije in mercedese naj vozijo moški
V prvem delu sledijo evropske raziskave, ki zadevajo znamke avtomobilov, v drugem delu pa se bomo osredotočili na modele, ki so najbolj priljubljeni zunaj Evrope.
Zgovorni sta naslednji nemški raziskavi: prva javnomnenjska raziskava se nanaša na to, koliko odstotkov moških in žensk bi kupilo določeno znamko avtomobila, druga raziskava pa pokaže, koliko odstotkov moških in žensk je v resnici lastnikov določene znamke avtomobila.
Ženske so se opredelile za nemške avtomobile (volkswagen, opel, audi), vendar so večinoma lastnice francoskih in italijanskih jeklenih konjičkov, čeprav pri vseh znamkah z vidika lastništva še vedno prevladujejo moški. Zanimivo je, da se največja razlika v okusu pokaže pri audijih in mercedesih, ki so pri moških veliko bolj priljubljeni. (Nadaljevanje prihodnjič)
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del