150 let Peugeotovega znaka

Logotip s podobo leva je danes vsesplošno prepoznan znak za Peugeotove avtomobile, ki so prodajani v 150 državah. Njegovi začetki segajo v leto 1858, ko je 20. novembra Emile Peugeot zaščitil podobo leva s puščico in brez puščice.

150 let Peugeotovega znaka (foto: Peugeot) Peugeot
24. 11. 2008

Emile Peugeot se je obrnil na Juliena Blazerja, zlatarja in graverja, v francoski regiji Franche-Comté, da bi izdelal logotip, ki bi od tedaj naprej označeval Peugeotove izdelke. Logotip je hitro našel svoje mesto najprej na žagah in drugih ostrih jeklenih orodjih. Lev je bil izbran prav zaradi ustrezne primerjave s Peugeotovimi žagami.

Sčasoma se je podoba logotipa spreminjala – od mogočnega leva na puščici obrnjenega levo, pa brez puščice, pa nato, sicer redkeje, obrnjenega desno. Leta 1882 je levja griva doživela spremembo, trup pa postal masivnejši. Z orodja se je lev kmalu razširil na preostale Peugeotove izdelke; leta 1881 na mlinčke za kavo (proizvajati so jih začeli l. 1840), na kolesa leta 1882 in od 1898 na motorje.

Prvi serijski avtomobil, type 3, je Armand Peugeot izdelal že leta 1891, sicer pa so bili prvi Peugeotovi avtomobili opremljeni z levom na puščici od leta 1906. Lahko torej rečemo, da lev spremlja eno od treh najstarejših avtomobilskih znamk vse od njenih začetkov. Leta 1910 sta se družbi Peugeot Fr? res in Armand Peugeot združili v Ste des automobiles et cycles Peugeot (Peugeot avtomobili in kolesa). Oba prodajna programa sta ostala združena do prve svetovne vojne. Zadnji avtomobil z logotipom leva iz tega obdobja je bil Bébé, ki ga je oblikoval Ettore Bugatti. Razstavljen je bil na avtomobilskem salonu leta 1912.

Naslednji modeli so se zadovoljili z elipsastim napisom Peugeot v starinskem stilu, ki je krasil nos avtomobila. V dvajsetih letih je lev postal povezovalni simbol med lastniki Peugeotov, ki so ga namestili na prednjo masko. Pri prodajalcih je bilo moč nabaviti dva logotipa, rjovečega leva oblikovalca Marxa in leva v skoku, ki ga je oblikoval Baudichon.

Kolesa in motorji so najprej posvojili leva na puščici, nato, od leta 1920, v desno obrnjenega borečega se leva. Isti logotip, vendar z navpičnim zapisom, se je uporabljal tudi še od 1960 naprej. Orodja in aparati so bili identificirani z levom na puščici vgraviranim v grb ali v oval.

Od oktobra 1933, z lansiranjem tako imenovane aerodinamične linije modelov 201 BR, 301 CR, 601 C in leto kasneje 401, se glava leva prvič pojavi pritrjena nad pokrov motorja. Isti logotip, vendar v ploščati izvedbi, se nadaljuje z modeli 402 (l. 1935), 302 in 202. Na pokrov motorja peugeota 203, leta 1948, je bila pritrjena izrazitejša levja glava in bila nato uporabljena tudi pri modelu 403. Ker pa je prevladalo mnenje, da bi lahko bila v primeru trka celo nevarna, je od septembra 1959 izginila.

Z lansiranjem modela 203 se je lev prvič pojavil v heraldični obliki, povzeti po znaku regije Franche-Comté in vojvodine Montbeliard.

Do oktobra 1952 se je heraldični lev nahajal na pokrovih prtljažnikov, nato se je septembra 1958 preselil na prednji del avtomobilov in tam ostal vse do konca modelne serije, februarja 1960. Prav tako se je isti logotip tisti čas uporabljal pri motorjih.

Omenjeni lev se je nato pojavil v grbu nameščenem na masko modela 403, od aprila 1955 do 1960. Z modelom 404, maja 1960, je bil tudi grb z levom večji od predhodnega.

Le-tega je zatem leta 1968 na modelu 504 zamenjal pozlačen ali kromiran lev, ki so ga povzeli tudi 404, 204, 304 in 104.

Pri naslednjih generacijah, 604 (l. 1975), 305 (l. 1977) in 505 (l. 1979), se je pojavil logotip z linijo obrisa leva, nato se je lev kmalu preselil na črno podlago (model 205 l. 1985; 405 l. 1989; 605 l. 1989; 106 l. 1993; in 306 l. 1993).

Ob lansiranju modela 406, leta 1995, je postal lev stilsko bolj uglajen in se kmalu razširil na vso generacijo »6«. Svojo sedanjo podobo je dosegel leta 1998, nameščen na prednji in zadnji del avtomobilov in skuterjev. Leta 2000 je združenje Aventure Peugeot, s poslanstvom ohranitve zgodovinske dediščine, leva namestilo v grb z rumeno obrobo in modrim poljem, ki je v preteklosti že označeval znamko Peugeot.

Foto: Peugeot