19. sejem Avto in vzdrževanje

Za nami je celjski sejem Avto in vzdrževanje oziroma bolj podrobno – združeni so bili štirje sejmi, in sicer že omenjeni Avto in vzdrževanje ter Moto boom, Logotrans in Gospodarska vozila.

18. 4. 2014

Čeprav so številke tako razstavljavcev kot obiskovalcev v primerjavi s podobnimi svetovnimi dogodki majhne, je to v Sloveniji največji pregled novosti in dosežkov avto-moto logistične industrije. Obiskovalcem je bilo na ogled postavljenih več kot 350 blagovnih znamk, ki jih je na sejmišču predstavilo 140 razstavljavcev iz Slovenije in tudi tujine.

Vseeno se ob obisku prvega dne sejma Avto in vzdrževanje nismo mogli znebiti občutka, da preživljamo res težke čase, kar se je kazalo tako pri razstavljavcih kot obiskovalcih, ki se jih seveda ni trlo. Tudi ponudba, pa čeprav po številkah ena najpestrejših, ni prepričala, a realnost je pač taka in moramo jo sprejeti. Navsezadnje v Celju sejem je in seveda lahko pametujemo, kako dober je bil avtomobilski v Ljubljani, toda dejstvo je, da ga že dolgo ni več.

Zato lahko prirediteljem celjskega sejma vseeno čestitamo, navsezadnje so se potrudili in sejemsko dogajanje obogatili s številnimi spremljajočimi prireditvami, kot so bile demonstracijske in testne vožnje na številnih poligonih. AMZS je seveda skrbel za ozaveščanje obiskovalcev oziroma voznikov in jim ponudil preizkus zaviranja različnih vrst vozil, simulator prevračanja in preizkus vožnje s 'pijanimi' očali. Ob tem so obiskovalci lahko uživali tudi v adrenalinskih predstavah, kjer je seveda prednjačil svetovno znani akrobat na motorju Rok Bagaroš. Sekcija slovenskih avtoserviserjev je pripravila okroglo mizo na temo izrabljenih vozil v rokah sivega trga, celjska policijska uprava in Center varne vožnje Ljubečna so se dotaknili teme Starostniki – udeleženci v prometu, obiskovalcem pa so pokazali tudi praktični prikaz dajanja prve pomoči ponesrečenemu motoristu. Na sejemskem prireditvenem drogu so obiskovalci lahko uživali v plesu ob drogu, izbirala se je tudi najlepša hostesa, za zabavo pa je skrbel bluz bend Kosta & Kitarzani.

Žal so številne avtomobilske znamke celjski sejem 'spregledale', nekaj pa jih je bilo vseeno prisotnih.

Ford

Ford je sejem izkoristil za predstavitev dveh pomembnih novosti na področju lahkih gospodarskih vozil. Novi Ford Transit Connect se že lahko pohvali z naslovom mednarodnega dostavnika leta 2014, večji Transit pa je prejel prvo nagrado na testiranjih v izrednih razmerah, ki so jih opravili na severu Finske.

Če začnemo z največjim: novi Ford Transit je res velik, saj je zdaj tudi največji v svojem razredu. Postavlja se s široko izbiro medosnih razdalj, slogov kabin, višin strehe, pogonov in motorjev. Pri Fordu pravijo, da je različnih možnosti oziroma kombinacij več kot 400. Ob tem Ford v Transitu ponuja vrhunsko tehnologijo, vzeto kar iz osebnih avtomobilov. Slovenski zastopnik upa, da se bo v Sloveniji do konca letošnjega leta za Transita odločilo vsaj 160 kupcev.

O manjšem Fordu Transitu Connectu smo v naši reviji in na spletnih straneh že pisali. Novinec bo poskušal zadovoljiti kot osebni avtomobil in kot manjši dostavnik. V prid mu je dejstvo, da so si platformo sposodili kar pri osebnih avtomobilih, kar mu zagotavlja odličnost pri prevozu oseb, ter ga tovorno okrepili in ga tako naredili primernega tudi za prevoz tovora. Dodaten adut je všečna oblika, saj pri Fordu ugotavljajo, da se tudi tovorna vozila vse bolj kupujejo z očmi, pri čemer je privlačna oblika velika prednost. Za Fordovega Transita Connecta naj bi se letos v Sloveniji odločilo vsaj 75 kupcev.

Peugeot

Je na ogled ob že znanih lahkih gospodarskih vozilih postavil tudi povsem električnega Partnerja. Na voljo je v dveh dolžinah, L1 (4,38 m) in L2 (4,63 m), in se pohvali z največjo prostornino tovornega prostora med električno gnanimi malimi furgoni. Prav tako se na prvo mesto v svoji kategoriji uvršča z nosilnostjo, ki znaša 695 kilogramov.

Partner Electric lahko s polnimi baterijami prevozi približno 170 kilometrov, kar naj bi skoraj v celoti zadovoljevalo potrebe lastnikov malih furgonov, od katerih jih kar 70 odstotkov dnevno prevozi manj kot 100 kilometrov. Seveda je homologiran domet močno odvisen od načina in pogojev vožnje, vseeno pa pri Peugeotu zagotavljajo, da ponuja Partner Electric najdaljši doseg v svojem segmentu. Za to so zaslužni motor z močjo 49 kW (67 'konj') in 200 Nm navora ter litij-ionske baterije s kapaciteto 22,5 kWh. Največja hitrost je omejena na 110 km/h, kar naj bi povsem zadostovalo za poklicno uporabo. Partner Electric ponuja dve obliki polnjenja. Hitro polnjenje zahteva trifazno napetost 380 voltov, za polovično napolnitev baterij pa zadostuje že 20 minut. Če polnimo prek gospodinjske vtičnice, se baterije popolnoma napolnijo približno v osmih urah in pol. Slovenski zastopnik vozil Peugeot prodaje električnega Partnerja še ni potrdil, saj želijo najprej opraviti raziskavo trga, je pa že objavil cene. Za kratkega Partnerja Electric bo potrebnih 33.367 evrov, za daljšega pa približno 1.300 evrov več.

Renault

Avtotehnika Celje je kot pooblaščeni Renaultov prodajalec in serviser predstavil kar 11 lahkih gospodarskih vozil za vse potrebe, od majhnega Clia Societe do prostorninsko izjemnega Masterja.

Volkswagen

Celjskega sejma niso izpustili tudi pri Volkswagnu. Kljub težkim časom so s prodajo zadovoljni, navsezadnje so v zadnjih petih letih podvojili tako tržni delež kot prodajne količine. Tudi prihodnost naj bi bila svetla, pri Volkswagnu že napovedujejo novega Crafterja, ki bo poslej povsem njihov izdelek. Volkswagen je ob celotni paleti lahkih gospodarskih vozil predstavil tudi številne predelave, hkrati so obiskovalcem sejma ponudili klasične testne vožnje, z usposobljenimi inštruktorji pa vožnje v tako imenovanem poligonu izzivov.

Gospodarsko vozilo leta 2014

Revija Transport je v sodelovanju z revijo Mehanik in voznik na celjskem salonu razglasila tudi gospodarsko vozilo leta. Dostavnik leta je postal Ford Transit, med tovornjaki pa je priznanje osvojil Renault Trucks serije T.

dddd