Bentley Continental GT z novo podobo in še več udobja

Tretja generacija paradnega konja britanskega proizvajalca športnih avtomobilov prinaša evolucijo že znane silhuete vozila in 6-litrskega motorja, ki pa bo po novem prvič na voljo v kombinaciji z 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom.

Bentley Continental GT z novo podobo in še več udobja (foto: Bentley) Bentley
31. 8. 2017

Bentley je prvo generacijo Continental GT-ja predstavil že leta 2003, prepoznavna oblika avtomobila pa ostaja sveža še danes, zato se v tovarni tudi pri razvoju nove generacije modela prevelikih sprememb v obliki ni. Avtomobil tako še vedno zaznamujeta dva para luči spredaj – večji par žarometov na notranji strani in smerniki ob straneh – med katerima se nahaja maska hladilnika ki je nekoliko bolj pokončna, kot doslej. Največjih sprememb je bil tako deležen zadek vozila, ki je veliko bolj strm, kot doslej, pozornost pa pritegnejo zanimivo oblikovani zadnji žarometi. Sicer pa ima avtomobil v primerjavi s predhodnikom za 13,5 centimetrov večjo medosno razdaljo na račun bolj naprej postavljenih koles Celoten dizajn avtomobila je bil v veliki meri povzet po konceptu EXP 10 Speed 6 Concept izpred dveh let.

Tako, kot na površju tudi pod motornim pokrovom ni večjih sprememb. Tam tako še vedno kraljuje motor s šestimi litri prostornine in 12 cilindri v 'W' postavitvi – značilnost Volkswagna in nekaterih drugih znamk, ki spadajo pod njegovo okrilje – kateremu dela družbo par turbinskih puhal. Motorna moč je tako narasla na 635 konjskih moči, navor pa po novem znaša 900 Nm. Avtomobil se tako lahko do hitrosti 100 kilometrov na uro 'izstreli' v 3,7 sekundah, končna hitrost pa znaša 333 kilometrov na uro – 3 kilometre več v primerjavi s predhodnikom. Kljub temu naj bi bil motor nekoliko bolj varčen, kot poprej, na 100 kilometrov naj bi potrošil 12,2 litra bencina (pred tem 14,2 litra).

Največ novosti 'šele' v notranjosti vozila

Iz tehničnega vidika je bil novinec največjih sprememb deležen na področju pogona in menjalnika. Ta je, kot rečeno, 8-stopenjski, hitrost pretikanja pa je odvisna od načina vožnje, ki ga izbere voznik. Za doseganje najvišjih hitrosti je sicer namenjenih prvih šest prestav, medtem, ko je namen sedme in osme razbremenitev motorja in s tem povečanje udobja na daljši poteh. Moč se nato prenaša na 4 kolesni pogon, ki bo po novem sam razporejal razmerje moči med prednjo in zadnjo osjo, pri čemer bo glavnino prenašal na slednjo.

Bentley Continental GT

Največjih sprememb bo novi Continental GT deležen v notranjosti. Ta bo sedaj obdana z novim opažem lesa dreves vrste koa, v vsakem avtomobilu pa naj bi bilo kar deset kvadratnih metrov lesenih površin. Samo za montažo opaža naj bi delavci tako potreboval 9 ur. Še posebej ponosni so v tovarni na nov 12,3-palčni zaslon, ki se ob neuporabi zavrti in skrije v armaturno ploščo, na njegovem mestu pa se pojavijo klasični trije analogni merilniki. Posebno pozornost so, kot je pri Bentlyju že tradicionalno, namenili ozvočenju. Za doplačilo bo tako na voljo Naimov sistem z 18 zvočniki in skupno močjo 2.200 wattov.

O cenah modela zaenkrat angleži še molčijo, prvič pa bo javnosti na ogled postavljen 14. septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Jure Šujica

Foto: Bentley