6.000 Nm in 4,9-sekundni pospešek do 100 km/h z elektromotorji, razvitimi v ljubljanskemu podjetju Elaphe

26. 6. 2017
Deli

V podjetju Elaphe verjamejo v elektromotorje, vgrajene direktno v kolesa.

Podjetje Elaphe Propulsion Technologies Ltd. je po več letih razvoja in testiranj v Sloveniji in na Kitajskem ponosno predstavilio avtomobil s pogonom na štiri električne motorje, nameščene v kolesa (in-wheel electric motor) Elaphe L1500.  Menijo, da gre za najbolj zmogljiv primerek svoje vrste, saj se ponaša s specifičnim navorom več kot 45 Nm/kg.

Medtem ko večina proizvajalcev oziroma predelovalcev električnih vozil izbira lahke in aerodinamične avtomobile, so v Elaphe za predelavo izbrali kar mišičastega BMW-ja X6, ki s štirimi elektromotorji zmore nič manj kot 6.000 (ja, šest tisoč!) Nm največjega navora in 440 kW (590 'konjev') največje moči, pri čemer velja omeniti še podatek, da so tako zavore kot kolesni ležaji ostali originalni.

Luka Ambrožič, v podjetju odgovoren za komunikacijo z javnostjo: »Avtomobil smo popolnoma predelali. Odstranili smo čisto vse, kar je imelo kakršnokoli povezavo z motorjem z notranjem izgorevanjem in namestili baterije in ostale električne komponente. A kar dela ta avto posebnega, je način pogona. Uporablja štiri zelo zmogljive elektromotorje, nameščene direktno v platišča. Neverjetno, kaj tak pogon omogoča.«

2.390 kilogramov težak SUV do hitrosti 100 km/h požene v 4,9 sekundah, zaradi nizkega težišča pa po navedbah proizvajalca v zavojih omogoča silo 1,08 g, kar je podobno, kot zmorejo Ferrari 599 GTB Fiorano, Porsche 911 GT3 RS ali McLaren 650 S Spider.

Matevž Hribar
foto: Elaphe