70 let prvega povojnega Volkswagna

Volkswagen v dneh pred novim letom proslavlja 70 let, odkar so iz proizvodnih dvoran tovarne v Wolfsburgu pripeljali prvi Hrošči, ki so pomenili njegov novi začetek po drugi svetovni vojni.

70 let prvega povojnega Volkswagna (foto: Volkswagen) Volkswagen
31. 12. 2015

Tovarna je namreč v letih pred drugi svetovno vojno nastala kot projekt nacistične vlade, ki je hotela ljudem zagotoviti poceni ljudski avtomobil, s kateri bi se množično vozili po novozgrajenih avtomobilskih cestah. Pod vodstvom Ferdinanda Porscheja je nastal Hrošč, kot smo ga poznali po drugi svetovni vojni, a je bil vse prej kot ljudski, saj so pred vojno izdelali vsega 630 primerkov, potem pa so tovarno preusmerili v vojno proizvodnjo.

Junija 1945 je tovarna s 6000 delavci prišla pod britansko upravo, ki bi jo verjetno razstavila, če ne bi 29-letni angleški častnik Ivan Hirst za okupacijsko upravo naročil 20.000 avtomobilov in ji zagotovil delo. Začetki so bili zelo težki in proizvodnja v letih 1946 in 1947 ni presegla 1000 primerkov na leto. Stvari so se spremenile šele po uvedbi zahodnonemške marke junija 1948, ko so se pojavili tudi prvi zasebni kupci, že leto pred tem pa so prve primerke tudi izvozili. Konec leta 1948 se je proizvodnja povzpela že na 19.000 vozil, leta 1949 na 46.000 vozil, leta 1955 pa je dosegla prvi milijon. Hrošča so v Nemčiji izdelovali vse do konca sedemdesetih let preteklega stoletja, ko ga je v Evropi nasledil Golf prve generacije. Še naprej so ga izdelovali v Mehiki.

Ko so leta 2003 v Mehiki izdelali zadnjega hrošča, se je številka izdelanih primerkov ustavila nekje pri 22 milijonih.