To je novi SUV z najmočnejšim štirivaljnikom BMW

29. 6. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Vstopni BMW SUV je dobil športno nastrojeno različico z novim štirivaljnikom, ki prinaša številne izboljšave.

Najnovejši član BMW ponudbe M Sport modelov je novi X1 z oznako M135i. BMW še ni odpisal motorjev z notranjim zgorevanjem, zato se nadaljuje tudi njihov razvoj. Pod pokrovom je nov prisilno polnjen (M TwinPower Turbo; en polnilnik z dvojnim vhodom) štirivaljnik z dvema litroma delovne prostornine. Motor ima novo, robustnejšo ročično gred, pa potem izboljšano dovajanje, novo zgorevalno komoro ter številne druge izboljšave, medtem ko so ojnični ležaji enaki tistim v novih šestvaljnikih - v razmerju s slednjimi gre pravzaprav za modularno zasnovo.

Janoš Pečnik

Zmore 233 kW (316 KM) in 400 Nm največjega navora (od 2000 do 4500 vrtljajev). Do stotice pospeši v 5,4 sekunde (enako kot Mercedes-AMG GLA A35), najvišja hitrost pa je elektronsko omejena pri 250 km/h. Moč se prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa, na zadnji osi pa ima X1 M135i še mehansko zaporo diferenciala. S potegom leve obvolanske ročice za več kot sekundo se aktivira funkcija "M Sport Boost", ki motor, menjalnik in podvozje nastavi v najbolj športno nastavitev. Tako kot ostali M Sport modeli ima potem še športno vzmetenje, blažilce in športno krmiljenje, medtem ko M zavore niso serijske.

Janoš Pečnik

Potem so tukaj še agresivnejši elementi na karoseriji - odprtina za hlajenje s črnimi dvojnimi rešetkami in M razdelilnik zraka spredaj, stranska ogledala oblikovana v M stilu, zadaj pa po dva zaključka izpušnih cevi na vsaki strani difuzorja. Serijska platišča so 19-palčna, izbrati pa je mogoče tudi palec večja. Športnejše ambicije so očitne tudi v notranjosti - volan ima označeno sredino, po njej so razporejeni M logotipi. M Sport sedeži so sicer opcijski, serijski sedeži so lahko oblečeni v kombinacijo sintetičnega usnja in alcantare ali pa v vegansko usnje.

Preberite še: Pri BMW M so potrdili - prihaja še en Touring!

Vstopni BMW SUV v novi generaciji sicer ni več tako majhen. V dolžino meri štiri metre in pol, po prostornosti, ki jo poudarja zračna notranjost, pa dosega celo večjega brata - X3.

BONUS VIDEO: BMW M3 Touring - Končno smo ga dočakali – in ni nas razočaral!