A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A

24. 3. 2018 | Tomaž Porekar

Mercedes-Benz bo še letošnjo pomlad na ceste poslal četrti rod razreda A. Bolj kot skoraj nespremenjeni videz bo novost pritegnila, ker se zdi podoben pametnemu telefonu. Naslednji korak za razred A bo v smeri digitalizacije in povezljivosti!

Novi razred A je tako mladosten in dinamičen, kot je bil, in tako odrasel in udoben kot še nikoli. S temi besedami so hoteli mercedesovci pri predstavitvi četrtega rodu razreda A poudariti, da gre pri tem modelu že za 20-letno izročilo oznake avtomobila, a tudi na to, da se je njihova usmeritev leta 2012 s tretjim rodom obrnila v povsem drugo smer. Z njim hoče Mercedes-Benz na novo opredeliti sodobni luksuz v nižjem srednjem razredu ter z revolucionarnim pristopom predstaviti novo oblikovanje znotraj. Na neki način je razred A tretjega in zdaj tudi četrtega rodu odgovor na ponudbo tekmecev (predvsem VW Golfa, Audija A3 in BMW 1).

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Tržna ponudba postaja zapletena, zato je treba biti pozoren na to, kako so se novega razreda A lotili v Stuttgartu. Pravzaprav se zdaj že začenja kazati, kje bodo iskali poti do zelo zahtevnega vodila njihove znamke: najboljše ali nič. S tehnološkega stališča hoče razred A z uporabo MBUX tako popolnoma drugače pristopiti k uporabnostnim izkušnjam – s številnimi funkcijami, ki so bile do zdaj na voljo le lastnikom avtomobilov višjih razredov. Novi razred A bo lahko v določenih razmerah vozil delno avtonomno, za doplačilo tudi z novimi žarometi s tehnologijo Multibeam LED. Novi razred A bo na voljo le z novimi motorji. Ob dosedanjem športnem videzu je prav tako postal uporabnejši. Mercedes A bo mogoče naročati od marca, na cestah ga bomo začeli videvati v začetku maja.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Oblikovni pristop, jasno poudarjajoč ploskve, je naslednji korak v Mercedesovi oblikovalski filozofiji, ki ji sicer pravijo čutna jasnost. Zunanji videz naj bi izžareval športnost, dinamiko in čustvenost. Poudarjeno dolg motorni pokrov ter žarometi LED z dodatkom kroma in značilnimi dnevnimi lučmi še dodajajo slogovne značilnosti. Masko opredeljujeta velika Mercedesova trikraka zvezda in enotna poudarjena prečka. Podaljšana medosna razdalja pripomore k drugačnemu videzu, enako povečane odprtine blatnikov (za kolesa z obroči premera od 16 do 19 palcev). Drugačen videz ima tudi zadek, kjer pridejo bolj do izraza blatniki oziroma 'ramena' zadka, z delom zadnjih luči na prtljažni odprtini. Z odličnim vetrovnim količnikom 0,25 in celotno čelno površino zgolj 2,19 kvadratnega metra je novi razred A tudi vodilni v svojem razredu, kar zadeva aerodinamiko.

Kje je Barron Trump? Zdaj je jasno, kam je izginil
A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Mercedesovi oblikovalci so imeli nalogo, da v notranjosti razreda A naredijo pravo revolucijo. Potrudili so se že s povečanjem prostornosti za potnike in prtljago, avantgardnost pa poskušajo zagotoviti digitalni merilniki, ki jih sestavljata dva 26-centimetrska (10,25-palčna) zaslona, združena pod skupnim prekrivnim steklom. Zgolj osnovna različica ima dva sedempalčna zaslona, v ponudbi srednje opreme bo kombinacija sedempalčnega in večjega zaslona, pri vseh drugih je serijsko dvozaslonski digitalni merilnik (čez skoraj vso armaturno ploščo).

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Mercedes se bo od preostalih tekmecev poskušal razlikovati še po pomembni sodobni ponudbi, kupci bodo lahko na povsem nov način uporabljali informativno-razvedrilno ponudbo, ki jo omogočajo digitalni merilniki, vsebino pa bodo izbrali z MBUX – novim multimedijskim sistemom (skrajšano za Mercedes-Benz User Experience). Takšen nov način povezave med avtomobilom, voznikom in potniki je seveda novost v ponudbi avtomobilskih izdelovalcev, pri Mercedesu pa poudarjajo, da so jo za premiero v razredu A izbrali zato, ker pričakujejo, da se bodo zanjo najbolj ogreli mlajši kupci, tisti pač, ki jim je razred A prvi Mercedes sploh.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Sistem temelji na glasovni komunikaciji z avtomobilom, zaradi umetne inteligence ima možnost dodatnega učenja in prilagajanja. Nova celostna zasnova upravljanja z zaslonom na dotik, ploščico na dotik na sredinski konzoli ter gumbi na dotik na volanskem obroču je prilagojena različnim načinom upravljanja. Novost je pametni način govornega upravljanja z razumevanjem govora in aktiviranjem s ključno besedo Hey Mercedes. Predstavnostni načini izkoriščajo možnosti velikih zaslonov, tako da bo na voljo na primer tudi navigacija s tehnologijo obogatene resničnosti, ponudbo pa dopolnjujejo še nove storitve v okviru Mercedes me.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Pametna vožnja

Razred A bo lahko v določenih razmerah vozil delno avtonomno; najvišja raven varnosti v razredu zaradi razširjene ponudbe pomočniških sistemov s funkcijami iz Mercedesa S; aktivni pomočnik za varnostno razdaljo Distronic in aktivni pomočnik za vzdrževanje smeri pomagata vozniku pri vzdrževanju varnostne razdalje in sledenju smeri, pri čemer se samodejno prilagaja hitrost v ovinkih, križiščih in krožiščih; dodatno še aktivna zavora v sili in intuitivno prilagodljiva aktivna pomoč spreminjanja voznega pasu; Pre-Safe-Plus lahko spozna nevarnost trka v zadek, pri nadaljnji nevarnosti trka lahko pomočnik zadrži zavorno moč in tako zmanjša poškodbe zaradi odboja naprej ob trčenju v zadek.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Zgolj novi in zmogljivejši pogonski stroji

Novi turbobencinski motor (M 282) z 1,4-litrsko delovno prostornino in do 120 kilovati moči (163 'konjev') ter 250 njutonmetri navora z odklopom valjev (v začetku v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom) in inovativno deltasto obliko zgradbe glave motorja, s prevleko valjev Nanoslide in odpornejšimi prevlekami drsnih delov, filtrom delcev ter s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom; novi turbobencinski štirivaljnik (M 260) z dvolitrsko delovno prostornino, do 165 kilovati moči (224 'konjev') in 250 njutonmetri navora z inovativnimi drsnimi površinami valjev ter sistemom Camtronic, ki omogoča prilagajanje odmikačev sesalne odmične gredi; novi turbodizelski štirivaljnik (OM 608) z 1,5-litrsko delovno prostornino, do 85 kilovatov moči (116 'konji') in 260 njutonmetri navora ter s tehnologijo AdBlue, novim turbinskim puhalom, vodnim hladilnikom sesanega zraka in zmanjšano skupno težo.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Več voznega užitka in udobja

30 milimetrov večja medosna razdalja in 14 milimetrov večji kolotek spredaj; izboljšano podvozje z vzmetnima nogama spredaj ter poltogo ali večvodilno zadnjo premo pri štirikolesnem pogonu in zmogljivejših motorjih; aktivno elektronsko prilagajanje blaženja (kot dodatna oprema) v povezavi s serijskim programom Dynamic Select (štirimi stopnjami prilagajanja) omogoča izbiro udobnejšega ali športnejšega blaženja; posodobljen štirikolesni pogon 4Matic z elektromehansko prilagoditvijo lamelne sklopke.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Več prostora in udobja


Z avantgardno zasnovanimi zasloni digitalnih merilnikov ter njihovim zgornjim zaključkom brez roba povsem sodobno zasnovana armaturna plošča; dva 26-centimetrska (10,25-palčna) zaslona sta združena pod skupnim prekrivnim steklom (osnovna različica ima dva sedempalčna zaslona); mogoča izbira notranje razsvetljave v 64 barvah ali osvetlitev prezračevalnih šob s turbinskim videzom; kot dodatna oprema je mogoča izbira bolj po telesu prilegajočih se sprednjih sedežev s hlajenjem in gretjem ter masažno funkcijo.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler

Razred A je tudi bolj odrasel – več je prostora za ramena (spredaj za devet, zadaj za 22 centimetrov več), komolce (+ 35/+ 36 milimetrov) in glavo (+ sedem/+ osem milimetrov), lažji pa je tudi dostop do zadnjih sedežev. Prtljažnik je zrasel na 290 litrov, z večjo odprtino za nalaganje prtljage; za 10 odstotkov je boljši pregled iz vozila zaradi zoženih stebričkov.

A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A
Daimler