Medtem ko drugi avtomobilski proizvajalci pospešeno drvijo proti popolni elektrifikaciji, Toyota ostaja previdna. Počasi širi svojo ponudbo električnih vozil, hkrati pa podvojuje število hibridnih modelov.
Predsednik Toyote, Akio Toyoda, znan po svojem trdnem zagovoru večenergijske strategije in skeptičnem pogledu na električna vozila, je v nedavnem intervjuju za Automotive News ponovno pojasnil, zakaj Toyota ni sledila konkurenci pri elektrifikaciji.
"Ko je postala ogljična nevtralnost priljubljen pojem, smo kot podjetje povedali, da je naš sovražnik ogljik. Osredotočiti se moramo na tisto, kar lahko storimo takoj, da zmanjšamo emisije CO₂. To je temelj naše odločitve. To se ni spremenilo in se ne bo," je dejal Toyoda. "Prodali smo okoli 27 milijonov hibridov. Ti hibridi so imeli enak učinek kot devet milijonov električnih vozil na cestah. A če bi teh devet milijonov električnih vozil proizvedli na Japonskem, bi to dejansko povečalo emisije, ne pa jih zmanjšalo – saj Japonska večinoma proizvaja elektriko iz termoelektrarn."
Čeprav Toyoda ni podrobneje razložil izračuna teh številk, je bilo jasno, da želi poudariti, da električna vozila niso čudežna rešitev za podnebno krizo. Res med vožnjo nimajo izpustov, a to je le en del enačbe. Ključni dejavnik, ki pogosto ostaja spregledan, je okoljski vpliv proizvodnje električnih vozil ter električne energije, potrebne za njihovo polnjenje.
Toyota velja sicer za pionirja hibridne tehnologije, kar je sloves, ki si ga je ustvarila že s prvim Priusom leta 1997. Vse od takrat je zavezana tej vrsti pogona, hibridi pa so danes osrednji del globalne prodaje podjetja. Skoraj vsi Toyotini modeli so danes na voljo s hibridno različico.
Prvi mož podjetja verjame, da je edina prava pot strategija različnih pogonov, zato podpira tudi vozila na vodikove gorivne celice in celo motorje z notranjim zgorevanjem, ki uporabljajo sintetična goriva.
"Preučiti moramo vse možnosti in delovati v vse smeri," je dejal Toyoda. "Kot podjetje smo zelo dosledni v prizadevanjih za zmanjševanje CO₂."
To stališče ni novo. Lani je denimo izjavil, da bodo popolnoma električna vozila tudi dolgoročno predstavljala največ 30 odstotkov svetovne prodaje. Prav tako je opozoril, da bi prehiter prehod na električna vozila lahko ogrozil 5,5 milijona delovnih mest na Japonskem.