Pri Alfa Romeu so obudili eno najbolj ikoničnih imen v svoji zapuščini.
Vedel sem, da prihaja, pa me je vseeno presenetil. To je dolgo pričakovani ekskluzivni superšportnik Alfa Romeo 33 Stradale, ki se zgleduje po enem najbolj ikoničnih in najlepših avtomobilov vseh časov z istim imenom iz poznih šestdesetih let. In pri Alfi česa podobnega niso izdelali že od takrat, ko so na ceste poslali 18 primerkov cestne različice dirkalnika s sredinsko nameščenim dvolitrskim V8 motorjem. Alfa Romeo 33 Stradale po ekskluzivnosti namreč krepko presega 6C na primer.
Avtomobil bodo ročno izdelali v 33 primerkih in vsi so seveda prodani že od lanskega leta, stali pa naj bi vsaj milijon evrov - seveda odvisno od želja. Zanje bodo poskrbeli pri Carrozzeria Touring Superleggera, ki so specialisti za tovrstne projekte. Večina karoserije je sicer narejena iz ogljikovih vlaken, karbonsko "monokok" konstrukcijo z aluminijastima pomožnima okvirjema pa naj bi si delila z Maseratijem MC20. Vrata se odpirajo navzgor, pokrova spredaj in zadaj pa se odpirata zrcalno - tipična italijansko dramatična poteza, ki novi avtomobil zopet poveže z izvirnikom.
Če vprašate mene, oblika sicer upravičuje ime in sloves znamke, Stradale je obenem videti prelestno lepa in nesramno hitra zadeva. Za oblikovanje je bil odgovoren Alejandro Mesonero-Romanos, ki je pred tem vodil oblikovanje pri Seatu, vmes pa zanimivo tudi pri Renaultu - ampak z odgovornostjo za Dacio.
Enako navdušujoča je notranjost, čeprav Italijani še niso pokazali dejanskih fotografij izdelka, le računalniški "render". Na sredini so robustne kovinske kontrole, po katerih se mi enostavno cedijo sline - enostavno stikalo za preklop voznih nastavitev (pista in strada). Pred voznikom pa volan z retro pridihom brez stikal in digitalizirano instrumentno ploščo. Osrednjega zaslona na dotik ni. Na fotografiji je sicer izvedba notranjosti Tributo, ki se nekoliko zgleduje po izvirniku, druga pa je bolj dirkaško naravnana možnost z imenom Alfa Corse z več alcantare in ogljikovih vlaken. Po predhodniku iz šestdesetih se z obliko zgledujejo tudi sedeži.
Zanimivo bo novi 33 Stradale na voljo v dveh pogonskih različicah - bencinski in baterijsko električni. Bencinska ima sredinsko nameščeni trilitrski V6 motor, ki pa ni Maseratijev Nettuno, kot se je sprva govorilo, pač pa naj bi šlo za nekoliko predelan 2,9-litrski V6 iz Giulie Quadrifoglio, ki naj bi v tem primeru zmogel okoli 450 kW moči (okoli 620 KM). Natančni podatki namreč še niso znani. Znano pa je, da je pogon prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika in elektronske zapore diferenciala speljan na zadnji par koles. Električna različica naj bi imela štirikolesni pogon in 560 kW moči, kar je toliko kot Maserati Granturismo Folgore s tremi e-motorji, ki do stotice pospeši v 2,6 sekunde. Čas pod tremi sekundami naj bi sicer dosegli obe različici.
Podvozje? Dvojna trikotna vodila na vseh štirih kolesih in elektronsko nadzorovano blaženje s funkcijo dviga sprednje osi za hitrostne ovire. Tudi 33 Stradale se bo torej na pisti počutila kot doma. Platišča so 20-palčna. Keramične zavore so Brembove in upravljane elektronsko. Avtomobil nima kakšnih aktivnih aerodinamičnih dodatkov, pri Alfi pa sicer omenjajo izredno nizek koeficient upora zraka in rešitve, kot so zračne odprtine, speljane skozi luči.
Za prilagoditve željam kupcev je skrbela ekipa oblikovalcev, inženirjev in celo zgodovinarjev z znanjem o izvirnem avtomobilu, ki so se več mesecev skupaj z njimi odločali o končnem videzu vsakega avtomobila. Nekateri naj bi se med seboj razlikovali precej izrazito. Kupci pa so lahko zanimivo določili tudi svojo številko šasije. Predsednik uprave Jean-Philippe Imparato pa pravi, da bo takšnih projektov odslej pri Alfi več.
Preberite še: Lotus bo v svojo ponudbo dodal še enega in tekmoval bo z najboljšimi
BONUS VIDEO: Kontroverzen tako na pogled kot tudi za volanom, novi BMW M2 bo mnoge razočaral, še več jih bo navdušil!