Kljub desetim letom na grbi, bo moral oddelati vsaj še dve.
Čeprav je Giulia letos praznovala deset let, se njena zgodba še ne bo končala. Alfa Romeo se je odločil, da bo proizvodnjo limuzine v tovarni Cassino podaljšal še za dve leti, enako pa velja tudi za SUV Stelvio, ki bo s tekočega traku zapeljal vsaj do leta 2027.
Oba modela temeljita na platformi Giorgio, ki je bila razvita v času nekdanje skupine FCA z naložbo približno milijarde evrov, pod vodstvom legendarnega Sergia Marchionneja. Takrat je šlo za enega tehnološko najnaprednejših projektov v razredu, danes pa postaja izziv predvsem v luči vse večje elektrifikacije avtomobilskega sveta.
Prvotni načrt koncerna Stellantis je bil, da naslednji generaciji Giulie in Stelvia preideta izključno na električni pogon, saj je znamka napovedala popolno elektrifikacijo do leta 2027. A razmere na trgu so drugačne, kot so pričakovali – prodaja električnih vozil raste počasneje, zato se bo Alfa Romeo začasno vrnila k motorjem z notranjim zgorevanjem.
Inženirji tako zdaj prilagajajo novo platformo STLA Large, da bo lahko sprejela tudi klasične motorje. Dokler ta ne bo pripravljena, bodo trenutne izvedbe Giulie in Stelvia ostale v ponudbi brez električnega pogona, kar bo znamki omogočilo, da ohrani prisotnost v segmentu do prihoda novih generacij.
Po besedah direktorja Santa Ficilija, ki je odločitev razkril med predstavitvijo prenovljenega modela Tonale, pri Alfi Romeo razmišljajo tudi o novih pogonskih rešitvah. Možno je, da bodo zmogljive različice Quadrifoglio v prihodnje uporabljale šestvaljnike z dvojnim turbopolnilnikom, podobne tistim iz Dodge Chargerja ali celo Maseratija.
Čeprav Giulia in Stelvio nista več najmlajša, se ne moreta šteti med avtomobilske staroste v koncernu. Fiat Panda je na trgu že od 2011, medtem ko ameriški Dodge Durango brez večjih sprememb vztraja že od 2010 – njegova zamenjava je predvidena šele čez štiri leta.
Podaljšanje življenjske dobe obeh modelov tako razkriva bolj pragmatičen kot čustven pristop Alfe Romeo: znamka preprosto sledi tempu trga, kjer elektrifikacija še ne dohiteva ambicioznih napovedi proizvajalcev.