Zamik prihoda novega Stelvia gre predvsem na račun raznolikosti pogonov.
Alfa Romeo se je znašla pred pomembnim preobratom v razvoju svoje nove generacije priljubljenega SUV-ja Stelvio. Kot poroča Reuters, naj bi se pri matični skupini Stellantis odločili, da opustijo načrt, po katerem bi bila Stelvio na voljo izključno kot električni model, in se zdaj vračajo k večenergijski strategiji, ki vključuje tudi hibridni pogon.
Prve dobave šele konec prihodnjega leta
Po zadnjih informacijah se bo začetek proizvodnje novega Stelvia preložil na september ali oktober 2026, čeprav je bila sprva predstavitev predvidena že v drugi polovici letošnjega leta, prodaja pa naj bi stekla v prvem četrtletju 2026.
Razlog za zamik je ponovni razvoj hibridne različice, ki bo dopolnila prvotno zasnovo, načrtovano za popolnoma električni pogon. Stelvio bo temeljil na novi platformi STLA Large, ki omogoča več vrst pogonov in bo postopoma nadomestila obstoječo platformo Giorgio, uporabljeno pri aktualnem modelu.
Alfa Romeo opušča cilje o popolni elektrifikaciji
Z najnovejšimi spremembami Alfa Romeo uradno opušča cilj, da bi do leta 2027 ponujala izključno električna vozila. Januarja je vodja znamke za Severno Ameriko, Chris Feuell, že napovedal prehod na prilagodljivejšo strategijo, ki vključuje električne, hibridne in klasične pogone.
Ta sprememba lahko vpliva na širši načrt oživitve proizvodnje v Italiji, ki ga je Stellantis lani predstavil italijanski vladi. Glavni proizvodni obrat Stelvia bo še naprej v mestu Cassino v osrednji Italiji.
Negotove razmere in premik politike EU
V zadnjih mesecih se evropski trg električnih vozil soočal z ohlajanjem povpraševanja, kar je dodatno omajalo zaupanje proizvajalcev. Negotovost glede prihodnjih regulativ EU, naraščajoči stroški surovin in vprašanje uvoznih dajatev v ZDA (pomembnem trgu za Alfo Romeo, ki predstavlja okoli 15 odstotkov prodaje), dodatno zapletajo načrte.
Skupina Stellantis je za oceno posledic carin na znamki Alfa Romeo in Maserati najela svetovalno podjetje McKinsey, medtem ko novi izvršni direktor Antonio Filosa že obiskuje evropske obrate, preden bo uradno nastopil funkcijo 23. junija.
Kaj pa Giulia?
Za zdaj se načrti za novo generacijo limuzine Alfa Romeo Giulia ne spreminjajo. Ta bo prav tako temeljila na platformi STLA Large, pri čemer bo več pozornosti usmerjene v električni pogon, vendar uradni termini zaenkrat ostajajo nespremenjeni.