Sredi zgodbe o Audijevem vstopu v prvenstvo Formule 1 se je naenkrat znašel McLaren. Bodo njihovi vrednostni papirji res pristali v Ingolstadtu, ali pa se bodo zanje zagrebli pri BMW-ju?
McLaren še okreva po udarcu, ki mu ga je prizadejala epidemija in se pripravlja na popolno elektrifikacijo ponudbe, ki bo nastopila leta 2026. Med poletjem so dobili finančno injekcijo obstoječih in novih vlagateljev ter z izdajo obveznic. V nedeljo pa je nemški medij Automobilwoche objavil informacijo, da naj bi se za prevzem britanskega proizvajalca superšpotnikov zanimala Audi in BMW.
BMW zanimajo superšportni avtomobili…
Pri BMW-ju imajo povečan apetit po superšportnih avtomobilih, ki jih trenutno ni v njihovi ponudbi. V začetku decembra naj bi se zato BMW-jevi predstavniki sestali z vodstvom sklada Mumtakalat iz Bahrajna, ki je večinski lastnik skupine McLaren. Med večjimi lastniki sta tudi skupina TAG in Michael Latifi, lastnik prehrambenega podjetja Sofina. Pri BMW-ju so informacije o pogovorih o prevzemu McLarena sicer že zanikali.
… Audi želi v Formulo 1
Audijev primer ima bržkone nekoliko globlje ozadje. Znano je, da se želita Audi in Porsche leta 2026, ko prihajajo nove pogonske enote, pridružiti prvenstvu Formule 1. O sprejemu novih pravil bo FIA odločala 15. decembra, do takrat pa bi pri Audiju že morali vedeti, ali in v kakšni kapaciteti se bodo 2026 pridružili prvenstvu. FIA je namreč pri zasnovi pogonskih enot pripravljena upoštevati tudi njihove želje - govori se o sklopu s prisilno polnjenim V6 motorjem in izrazito povečani električni moči, a brez toplotnega generatorja.
Vodilni pri Volkswagnu, Audiju in Porscheju naj bi bili naklonjeni temu, da bi se prvenstvu pridružili z dvema ekipama in enim pogonskim sklopom. Sedaj pa se torej ponuja zanimiva možnost prevzema proizvajalca, ki upravlja ekipo z drugim najdaljšim stažem in drugim največjim številom zmag v prvenstvu Formule 1. Konstruktor bi nato verjetno nastopal z dvojnim imenom - podobno, kot je bilo v letih McLarenovih vezi z Daimlerjem oziroma Mercedesom. Porschejeva znamka pa bi v tem primeru morala poiskati svojega partnerja. Znano je tudi, da sta Audi in Porsche možnosti sodelovanja preverjala že s štirimi različnimi ekipami, ki trenutno dirkajo v prvenstvu.
Pri Audiju v nasprotju z BMW-jem govoric o prevzemu McLarena niso kategorično zanikali in ob tem poudarili, da so vedno odprti za sodelovanje. Na drugi strani je znano, da McLaren ni ravno v najboljši kondiciji, zaradi česar so pred časom prodali svoje prostore v Wokingu. Bi pa bilo dolgoročno sodelovanje z BMW-jem na drugi strani precej zanimivo ob dejstvu, da je prav nemška znamka zagotovila 6,1-litrske 12-valjnike za legendarni McLaren F1.
Zadnja novica: viri britanske revije Autocar sporočajo, da McLaren group prevzema Audi. Pri McLarenu so novico kasneje zanikali.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji