Ali veste, od kod štirje Audijevi krogi?

16. 11. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Skoraj natanko 90 let po nastanku Auto Uniona so pri Audiju občutno posodobili svoj logotip, ki še vedno simbolizira združitev štirih nemških proizvajalcev.

V zadnjem desetletju so se trendi na področju grafičnega oblikovanja precej spremenili. Logotipi pa so danes na avtomobilih vse pogosteje namesto na rešetkah nameščeni na zaprtih maskah in radarjih.

Zato je precej znamk v zadnjih letih posodobilo svoje logotipe (v zadnjem času Škoda, Peugeot, Citroen, Kia ...). Če so ti iz minimalizma osemdesetih še pred desetletjem ali dvema spet postajali precej retro in tradicionalni (Fiat na primer), pa sedaj spet postajajo dvodimenzionalni in enobarvni.

Preberite tudi: Ime tega novega Audija je znano, a vse drugo je povsem novo

V skladu s trendi so to sedaj storili tudi oblikovalci pri Audiju. Novi logotip se je že pojavil na prenovljenem (in preimenovanem) Q8 e-tronu, sedaj pa so novo interpretacijo logotipa predstavili še posebej.

Logotip ni več kromiran in tridimenzionalen, temveč črn in bolj minimalističen, krogi pa so poudarjeni s svetlo barvo. Geometrija je sicer skoraj identična. Enobarvno izvedbo logotipa na avtomobilih že uporabljajo od leta 2019, v materialih pa od 2016.

Podoben dvodimenzionalen logotip v modri barvi so za Audi v materialih uporabljali že med letoma 1969 in 1995. Od takrat naprej so z vmesno osvežitvijo leta 2009 uporabljali sijoč logotip, vse do 2016, ko ga je torej zopet zamenjal enostavnejši.

Simbol združitve štirih znamk

Štirje Audijevi krogi letos sicer praznujejo častitljivih 90 let. Nastali so kot simbol združitve - oziroma bolje rečeno nerazdružljivosti - štirih proizvajalcev, idejo pa je dobil vodja marketinga pri Wandererju. Junija 1932 so se namreč med seboj že prej prepletene znamke DKW, Horch, Audi in Wanderer združile pod streho Auto Uniona.

Tako Horch kot Audi (latinski prevod priimka) je ustanovil August Horch. Danski lastnik firme DKW je v proizvodnjo avtomobilov vstopil skozi nakup večinskega deleža Audija, Auto Union pa je nato prevzel še avtomobilistični del Wandererjeve proizvodnje. Vemo celo, da prvi krog iz leve predstavlja Audi, drugi DKW, tretji Horch, četrti pa Wanderer. V zgodnjih materialih so se štirje krogi pojavljali tudi z logotipi združenih znamk.

Pod skupno streho so si združeni proizvajalci delili del razvoja in motorje, ime Auto Union in logotip s štirimi krogi so na začetku pretežno uporabljali le v dirkanju, vse znamke pa so (razen izjem) še naprej prodajale avtomobile pod svojimi imeni. Združene kroge lahko dojemamo tudi kot simbol zgodnjega združevanja z namenom doseganja ekonomije obsega in boljšega položaja na trgu.

Pred drugo svetovno vojno je bil Audi zanimivo najšibkejša znamka in je nato za dvajset let izginil z zemljevida, med vojno pa še celoten Auto Union, ki se je nato reinkarniral v Ingolstadtu.

Po prevzemu Volkswagna je bila znamka s štirimi krogi nekaj časa v nemilosti novih lastnikov, ki so sredstva podjetja uporabljali le še v svojo korist, in sicer do te mere, da so logotip umaknili iz tovarn.

Nato je po ukinitvi staromodne znamke DKW in iznajdljivosti Auto Unionovih inženirjev skoraj čudežno vstal iz pepela Audi in prevzel prepoznavni logotip. Volkswagen je potem Auto Unionu pripojil še proizvajalca NSU in ju združil v novem podjetju z imenom Audi.

Zanimivo je tudi, da je Mednarodni olimpijski komite leta 1995 tožil Audi zaradi podobnosti z logotipom Olimpijskih iger. Sodišče je takrat odločilo, da pomen petih olimpijskih krogov nima povezave z izvirnim pomenom Audijevega logotipa.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja