Ameriška trgovinska vojna ogroža Fordovo prodajo v ZDA

3. 9. 2018
Deli
Ameriška trgovinska vojna ogroža Fordovo prodajo v ZDA (foto: Ford)
Ford

Dodatne carinske dajatve, ki jih je uvedla administracija predsednika Trumpa, bodo vplivale tudi na ameriški avtomobilski trg, s katerega se očitno poslavlja Ford Focus. A to je le del zgodbe.

Kot poroča portal Automotive News, se je Ford zaradi dodatnih carinskih dajatev odločil, da v ZDA ne bo uvažal križanske različice novega Forda Focusa Active, ki jo izdelujejo na Kitajskem in naj bi v ZDA nasledila limuzinski Focus. Ford Focus Active naj bi na ameriški trg zapeljal  v drugi polovici prihodnjega leta, a očitno se to ne bo zgodilo, pomeni pa tudi slovo tega modela, saj prodaje drugih različic niso načrtovali.

Kot pravi Fordov predsednik za severno Ameriko Kumar Galhotra, bo njihova odločitev imela zelo majhen vpliv na njihovo severnoameriško prodajo in je ne bodo spremenili niti, če se ameriška vlada odloči za ukinitev dodatnih carin. Poleg tega bi po njihovih izračunih bili stroški uvoza zaradi povišanih carin previsoki in bi preveč zarezali v prodajne marže, zato so se odločili za odpoved uvoza.

Povišane uvozne dajatve sicer ne bodo prizadele drugih dveh modelov, ki ju Ford uvaža na ameriških trg, križanca EcoSport, ki ga za ZDA izdelujejo v Indiji, in  lahkega gospodarskega Forda Transita, ki ga uvažajo iz Španije.  Po drugi strani lahko enaka usoda kot Focus čaka tudi C-Max, Fiesto, Fuison in Taurus, ki se bodo morali umakniti na račun Fordove usmeritve v prodajo križancev in sektor gospodarskih vozil.

Vsaj usoda Forda Fusiona je že bolj ali manj uradno zapečatena. Kot piše britanski časnik Telegraph, je namreč Ford že pred časom potrdil, da ne bo razvil naslednika ameriškega modela srednjega razreda Fusiona, kar postavlja pod vprašaj tudi evropski Mondeo, ki je v bistvu identični avtomobil.  Pri Fordu so sicer izjavili, da Mondeo ostaja eden izmed ključnih modelov v njihovi evropski ponudbi, a kot poroča Telegraph, bi lahko postal  žrtev Fordovega krčenja stroškov, kar velja tudi za S-Max in Galaxy. A očitno se motijo. Vsekakor se sprememba ne bo zgodila še tako kmalu, saj Ford za konec prihodnjega leta pripravlja Mondeovo prenovo, ki mu bo življenje podaljšala vsaj še za tri leta. In kot poroča Bloomberg, Ford tudi pozneje načrtuje da bo Mondea obdržal v svoji evropski ponudbi in ga celo nadgradil.

Žal se bodo Fordove težave odrazile tudi v njegovi evropski dejavnosti. Z radikalnimi ukrepi bi namreč radi v prihodnji petletki prihranili dobrih 25 milijard dolarjev, kar naj bi jim uspelo tudi s korenitimi zmanjšanjem razvojnih, marketinških, proizvodnih in prodajnih stroškov. Kot piše The Sunday Times, naj bi ukrepi precej prizadeli tudi evropsko delovno silo, saj naj bi brez službe ostalo 24.000 delavcev  v Veliki Britaniji, Nemčiji in Španiji, česar pa v podjetju uradno še niso potrdili.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja