Teslina cenovna »ofenziva« je v prvi polovici letošnjega leta povzročila pravi pretres avtomobilskega trga. Marsikateri proizvajalci se ob tem spopadajo s precejšnjimi izgubami, tudi tisti največji.
Polletna poročila so za nekatere znamke že skorajda zastrašujoča, izgube na posamezen avto pa tako velike, da se človek vpraša o smiselnosti. Precej sivih las elektrifikacija zagotovo povzroča Fordu, kjer so priznali, da jim vsak prodani električni avto naredi precejšnji minus.
V drugem trimesečju letošnjega leta naj bi namreč na vsakem prodanem električnem avtomobilu izgubili kar 32.000 ameriških dolarjev (približno 29.000 evrov). Če se osredotočimo zgolj na »Američane« se nič dobrega ne piše niti proizvajalcema Lucid Motors in Nikola, na katerih polletna poročila še čakamo, a poznavalci napovedujejo, da bodo razkrila precejšnjo izgubo. Lucid Motors je med drugim tudi že znižal cene svojim modelom, pri Nikoli (ki sicer še ni naredil ničesar konkretnega) pa je pričakovati 15-odstotni upad prihodkov.
Nekoliko bolj optimistične so napovedi za Fisker, ki je ravno v tem času predstavil svojo prihajajočo paleto avtomobilov, a jih nekoliko zavira počasen razvoj avtomobilov. Svetla točka onstran Atlantika pa je Rivian, ki mu v drugi polovici leta analitiki napovedujejo precejšnjo rast.
Kljub veliki količini prodanih avtomobilov pa časi niso rožnati niti za Teslo, saj so omenjene pocenitve šle na račun nižjih marž, kar posledično pomeni precej nižji dobiček, kot so si ga Musk in kolegi obetali. Ni kaj, prihodnost na področju električnih avtomobilov bo očitno še zelo pestra in za nekatere tudi precej temna.
Preberite še: Teslin Cybertruck dobiva konkurenco
BONUS VIDEO: Znameniti ameriški mišičnjak v novi podobi
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem