To je avtomobil, ki na novo definira 'športnost' pri športnih terencih

Britanska znamka je predstavila model, pravzaprav verzijo modela DBX, za katerega trdijo, da je najmočnejši in najbolj agilen SUV na svetu – DBX707.

To je avtomobil, ki na novo definira 'športnost' pri športnih terencih (foto: Aston Martin) Aston Martin
3. 2. 2022

Kratica je sicer precej posrečena – ime serije, ki so jo kombinirali kar s trimestno številko. In to je številka, s katero je predvsem povezan izjemen pogonski sklop. Osemvaljnik namreč vleče družinsko poreklo iz povezave z Mercedesom oziroma s športno vejo nemškega giganta, z AMG-jevo verzijo štirilitrskega (prisilno polnjenega) osemvaljnika. In 707 je pač številka, ki označuje nazivno moč. V nekdanjih konjskih močeh, ki jih v večjem delu Evrope kar radi uporabljajo (pri nas pa se Urad za meroslovje kilovatov drži kot …). In s 520 kilovati (vidite …) se je DBX resnično okronal za prvaka.

No, zagotovo bi med maloserijskimi našel kak močnejši SUV, toda paket, ki ga ponujajo pri Astonu, prav gotovo ponuja najboljšo kombinacijo moči, okretnosti in voznih zmogljivosti. Tu bi jim težko ugovarjal. Ne glede na masivni osemvaljnik in štirikolesni pogon ter dobrih pet metrov dolžine je suha teža tega kolosa dobri 2,2 tone. Kar je zelo ugodno v tem razredu. In to je tudi razlog, da se DBX707 do stotih kilometrov na uro katapultira v 3,3 sekunde, kar je denimo za desetinko boljše od legendarnega Porscheja 911 GT3.

Seveda mu pri tem pomaga tako stalni štirikolesni pogon, zapora zadnjega diferenciala, štartni program, pa tudi nov menjalnik, ki so ga sneli kar pri AMG-jevem dirkaškem programu za razred GT4 (devetstopenjska avtomatika) s skrajšanimi razmerji v diferencialih.

Navaden menjalnik verjetno ne bi zdržal brutalnega udarca navora tega motorja, saj ga osemvaljnik sprosti na glavno gred kar za 900 njutonmetrov! Kljub temu doseže tudi osupljivo končno hitrost, saj se merilnik ustavi šele pri 310 kilometrih na uro. Se pa tudi učinkovito ustavlja – zavorni koluti so seveda karbonsko keramični (premera 420 in 390 milimetrov), vanje grize šestbatna čeljust, vse to pa je skrito pod 21-palčnimi platišči.

Zagotovo boste zaradi vizualnih sprememb tudi opaženi, če boste seveda med srečneži s kakšne četrt milijončka, kolikor bo verjetno veljal tale DBX. Sicer pa vam še vedno ostane stikalo, s katerim odprete pot vsem norim decibelom na spremenjenem izpušnem sistemu.