Astra najbolj aerodinamična doslej

6. 8. 2015
Deli

Pri Oplu postopoma pripravljajo uradno predstavitev novega Opla Astre v Frankfurtu in objavljajo vse več podatkov - tokrat nekaj o aerodinamiki, ki je najbolj ugodna pri Astri doslej ali, kot pravijo v Rüsselsheimu, produkt "umetnosti klesanja, združene z nemško natančnostjo."

Količnik zračnega upora pri osnovni različici nove Astre, ki niti ne bo najbolj aerodinamična od vseh, saj jo bo presegla vsaj varčna različica ecoFlex, namreč znaša 0,285. To je precejšen napredek v primerjavi z odhajajočo Astro, pri kateri je količnik zračnega upora pri aerodinamično najbolj ugodni različici znašal 0,325. Zanimivo je, da je nova Astra v tem pogledu boljša tudi od veliko manjšega Kadetta E GSI, ki je s količnikom 0,30 ob predstavitvi leta 1984 veljal za najbolj aerodinamično limuzino svojega časa.

Prav manjše zunanje mere so eden od dejavnikov, zaradi katerih je nova Astra bolj aerodinamična od predhodnice. Z dolžino 4,37 metra je 5 centimetrov krajša, z višino 1,48 metra 2,5 centimetra nižja, s širino 1,81 metra pa pol centimetra ožja od predhodnice. Z 0,642 kvadratnega metra je za 0,218 metra manjši tudi njen čelni presek.

Seveda samo manjše mere niso dovolj za izboljšanje aerodinamike, ampak so inženirji veliko pozornosti posvetili tudi obliki in različnim podrobnostim. Streha je brez dodatkov, ki bi motili tok zraka preko nje, usmerjevalnik zraka pa zrak brez vrtinčenja usmeri stran od zadka. Usmerjanju zračnega toka sta namenjena tudi zadnja stebrička. Na aerodinamiko vplivata tudi dno in podvozje, kjer se Oplovi inženirji niso zatekli k običajnim ploščam za zapiranje dna, ampak so vsem delom namenili aerodinamično optimizacijo.

Z opustitvijo plošč na dnu in podobnih dodatkov se je precej zmanjšala tudi masa avtomobila, kar je posledično pripomoglo tudi k manjši porabi goriva motorjev z močmi od 95 do 200 "konj". Kot opravijo pri Oplu, bo kot najbolj varčen bencinski izstopal predvsem novi litrski turbobencinski motor v kombinaciji z menjalnikom Easytronic 3.0.