Audi A3 že tretjič nov

Pomembna novost na letošnji avtomobilski razstavi v Ženevi je tudi Audi A3. To bo že tretji rod tega uspešnega Audijevega modela, ki je svojo kariero začel leta 1996. Že letos poleti bo prvič zapeljal na ceste kot trivratna kombilimuzina.

Audi A3 že tretjič nov (foto: Automedia, Carparazzi, Lehmann Photo-Syndication, tovarne, ilustracije: Bojan Perko) Automedia, Carparazzi, Lehmann Photo-Syndication, tovarne, ilustracije: Bojan Perko
16. 3. 2012

Njegov videz pa je po novem še bolj poudarjeno športen, za kar, med drugim, poskrbi tudi precej kupejevsko zaključen zadek. A3 je v dolžino ostal enak kot doslej, torej dolg 4,24 metra, se pa je za dva centimetra podaljšala medosna razdalja, ki zdaj znaša 2,6 metra.

Audi A3 je prva novost iz Volkswagnovega koncerna, ki bo skonstruirana po novih smernicah, za osnovo pa uporablja platformo MQB (Modularer Querbaukasten). Skorajda vse je tako zasnovano na novo – od podvozja prek strukture karoserije (novi Audi je povprečno za 80 kilogramov lažji) do motorjev.

Ti bodo na začetku trije, 1,4- in 1,8-litrski z oznako TFSI in dvolitrski z oznako TDI. Čeprav imajo tudi ti enake prostornine kot dosedanji motorji, gre za nove zasnove in tudi tu uporabljajo precej več lažjih snovi, na primer aluminijevo litino za zgradbo motorjev.

Kasneje se bodo v Audiju A3 pojavili še drugi, že skoraj revolucionarni motorji. Med njimi bo tudi 1,6-litrski TDI, ki bo povprečni izpuh CO2 zmanjšal na 99 gramov na kilometer. Audi napoveduje tudi hibridno motorno tehnologijo in motorje na alternativno gorivo (zemeljski plin) pa tudi različico zgolj z elektromotorjem.

Poleg zunanjosti so oblikovalci z novim pristopom storili precejšen korak naprej tudi pri notranjosti. Značilne so preproste vzdolžne poteze armaturne plošče z merilniki, za katere se zdi, da lebdijo na njej. Iz sredine armaturne plošče se bo pri bolje opremljenih različicah dvignil tanek zaslon (MMI), pri najbogateje opremljeni je ta celo sedempalčni. Ta bo služil za nadzor upravljanja prek tipkovnice in sledilne ploščice, ki sta nameščeni ob prestavni ročici, takrat vzvod ročne zavore nadomesti elektronski gumb. Najbolj zagreti za stalno povezavo s svetom bodo zadovoljni tudi s priključkom WLAN.

Audi ga bo začel prodajati kmalu po ženevski predstavitvi, avtomobile pa bo dobavljal poleti. Znana je tudi že nemška osnovna cena, in sicer 21.600 evrov.