Malo več kot dobro leto dni nas loči od naslednjega rodu Audija A4, za katerega morajo v konstrukcijskem oddelku v Ingolstadtu dobesedno garati kot črna živina.
Razvijalci so opremljeni z vsem znanjem in dodatno voljo, saj morajo zasnovati avtomobil, s katerim se bo lahko Audi končno uspešno postavil nasproti južnim sosedom z Bavarskega, BMW-ju. Münchenčanom je z novostjo, ki bo v nekaj mesecih praznovala prvo obletnico prodaje, spet uspel dober posel, saj je BMW 3 prepričljiv avtomobil v vseh pogledih. Zdaj je končno tudi z zunanjostjo na višji ravni in Trojka je že postala zgled všečnosti. Kako jim lahko torej uspe pri Audiju?
Odkar so (s sedanjim A4/A5) napredovali z novim podvozjem in bolj proti sredini postavljenim vzdolžnim motorjem, a še vedno prednjim pogonom, se A4 že pohvali z boljšo vozno dinamiko, ki pa jo bodo poskušali še izpopolniti.
A eno od najpomembnejših opravil ima gotovo oblikovalski oddelek, ki ga zdaj vodi Wolfgang Egger. Njegova naloga je zelo pomembna, tankočutno bo moral pripraviti oblikovne spremembe, ki bodo hkrati prava oblikovna revolucija, a tudi nadaljevanje sedanjega družinskega videza.
Audijev pristop, da mora avtomobil nižjega razreda vedno v marsičem spominjati na tiste višjega, ostaja. A4 bo torej tudi nadaljevanje tega, kar so pri Audiju naredili pri sedanjem A6.
Pod jekleno pločevino (ki bo zaradi iskanja čim lažjih rešitev oplemenitena s številnimi aluminijastimi deli) bomo našli naprej razvito Audijevo platformo MLB. Previsa spredaj in zadaj naj bi bila še malo krajša, a dolžina se bo povečala morebiti le za centimeter ali dva (zdaj 470 cm). Posledica bo torej še daljša medosna razdalja.
Zmanjševanje mase je, kot že omenjeno, eden najpomembnejših elementov prenove. Že sedanji rod A4 je v primerjavi s prejšnjim izgubil okoli 80 kilogramov, naslednik bo moral na dodatno shujševalno kuro, saj je cilj vsaj 60 kilogramov manjša masa.
Audijevi strokovnjaki za motorje delajo pri dveh novostih. S skupnim motorjem s prostornino nekaj manj kot 1,4 litra in vsemi sodobnimi dodatki, ki jih združujejo v oznaki TFSI, bodo pripravili dve motorni različici, s 125 in 180 'konji', ki bosta nadomestili sedanji z večjo prostornino (1,8 l). Pri večjih bencinskih motorjih ne bo novosti, bo pa na voljo tudi zdaj nov dvolitrski TDI,ki ga že vgrajujejo v A3 (150 'konj'), njegovo močnejšo različico (184 'konj') pa bodo začeli izdelovati prav kmalu. (TP)
Ilustracije: Automedia
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"