Audi v dva modela uvaja novo tehnologijo. Tudi pri nas

27. 1. 2025 | Gregor Žvab

Cilj je zmanjšati emisije a hkrati povečati zmogljivosti in udobje.

Audi je z modeloma A5 in Q5, ki temeljita na platformi PPC (Premium Platform Combustion), predstavil novo tehnologijo MHEV plus. Gre za napreden 48-voltni blagi hibridni sistem, ki združuje alternator v pogonskem sklopu, jermenski zagonski alternator ter litij-železofosfatno baterijo. Cilj je izboljšati učinkovitost motorjev z notranjim zgorevanjem, zmanjšati emisije CO₂ in hkrati povečati zmogljivost ter udobje vožnje.

Audi MHEV Plus A5 Q5
Audi

Podrobnosti MHEV plus sistema:

  • Alternator v pogonskem sklopu, ki omogoča delno električno vožnjo, povečuje zmogljivost in zmanjšuje porabo goriva.
  • Litij-železofosfatna baterija s kapaciteto 37 Ah (1,7 kWh bruto), ki zagotavlja optimalno delovanje tudi pri visokih temperaturah.
  • Jermenski zagonski alternator, ki prispeva k učinkovitejšemu zagonu motorja ter regeneraciji energije.

Tehnologija omogoča delno električno vožnjo pri nizkih hitrostih, brezemisijsko jadranje, rekuperacijo energije pri zaviranju ter električno parkiranje in manevriranje. Poleg tega izboljšuje start-stop funkcijo in omogoča električno podporo motorju, kar prispeva k večji agilnosti in zmogljivosti vozila.

Morja in oceani na Zemlji niso bili vedno modri. Vse kaže, da tudi ne bodo
Audi MHEV Plus A5 Q5
Audi

Pri motorju 2.0 TDI (150 kW) s sprednjim ali štirikolesnim pogonom sistem omogoča prihranek do 10 g/km CO₂oziroma 0,38 l/100 km porabe goriva. Pri motorju 3.0 TFSI V6 (270 kW) pa dosega prihranke do 17 g/km CO₂ in 0,74 l/100 km. Električni pogon alternatorja v pogonskem sklopu lahko prispeva do 18 kW dodatne moči ter največji navor 230 Nm, kar je posebej opazno pri speljevanju in vožnji v mestu.

Ena od prednosti sistema je tekočinsko hlajenje elektronike in elektromotorja, kar omogoča optimalno delovanje pri temperaturah od -40 do +75 °C. Kompaktna zasnova alternatorja omogoča enostavno integracijo v vozila s sprednjim ali štirikolesnim pogonom, brez večjih sprememb osnovne arhitekture pogonskega sklopa.

Audi MHEV Plus A5 Q5
Audi

Modela A5 in Q5 s to tehnologijo sta že na voljo na izbranih trgih, prva vozila pa bodo dobavljena v prihajajočih mesecih.

Škoda v Octavio vrača priljubljen element. Na voljo bo tudi pri nas