Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi

29. 10. 2025 | Gregor Žvab
Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi (foto: Audi)
Audi

Sedanja generacija Audija A8, ki je bila dolga leta simbol gesla Vorsprung durch Technik (prednost je v tehniki), bo proizvodnjo zapustila konec leta 2026, a v Ingolstadtu še vedno ni jasno, kdaj bo naslednik sploh prišel in kakšen pogon bo imel.

Pri Audiju trenutno poteka ena najpomembnejših strateških razprav v zadnjem desetletju – kaj storiti z naslednjo generacijo zastavonoše A8. Bo luksuzna limuzina v prihodnosti popolnoma električna, klasično gnana z motorjem z notranjim zgorevanjem ali pa bo obstajala v obeh različicah?

Porschejev umik je povzročil zmedo

Zaplet se je začel, ko je Porsche zamrznil svoj projekt K1, namenjen razvoju električne luksuzne limuzine. Ker je Audi nameraval naslednjo generacijo A8 razviti na isti osnovi, je zdaj ostal brez ustrezne platforme.

Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi
Porsche

Prvotno je Audi načrtoval dve električni različici modela A8, napovedani za leto 2027 – križanca Landjet in limuzino Landyacht. Toda razvojne težave in spremembe strategije pri Porscheju so ta projekt močno zamaknile v prihodnost, hkrati pa je upočasnjeno povpraševanje po električnih vozilih v najvišjem cenovnem razredu vodilo do ponovnega razmisleka o prihodnosti motorjev z notranjim zgorevanjem.

Prebivalce Vodic presenetil prizor z rive – poglejte, koga so ujeli med sprehodom ob morju (VIDEO)

Možna vrnitev motorjev z notranjim zgorevanjem

Po neuradnih informacijah Audi zdaj resno razmišlja o novi generaciji A8 z bencinskim motorjem, ki bi lahko služila kot prehodna rešitev do popolne elektrifikacije. Tak model bi lahko na trg prišel šele okoli leta 2030.

Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi
AUDI

Trenutni A8 temelji na platformi MLB evo iz leta 2017, ki je že zastarela. Audi je uradno potrdil, da posodobitev ni mogoča, saj bi bile prilagoditve na nove emisijske standarde preprosto preveč drage.

Slabe prodajne številke

Prodajni rezultati kažejo, da A8 zaostaja za glavnimi tekmeci. Po podatkih analitske hiše Dataforce je bilo v prvih devetih mesecih letošnjega leta v Evropi registriranih 4673 primerkov Mercedes-Benza razreda S, 3.569 BMW-jev serije 7, medtem ko se je Audi A8 ustavil pri zgolj 1.520 registracijah.

Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi
AUDI

Iščejo novo platformo

Znotraj podjetja trenutno poteka ocenjevanje večih možnosti za tehnično osnovo naslednika. Ena od njih je platforma MSB, ki jo uporabljata Porsche Panamera in Bentley Continental, a tudi ta že prihaja v leta. Druga možnost je nova platforma Premium Platform Combustion (PPC), namenjena prihajajočima SUV-modeloma Q7 in Q9, ali pa prehod na električno zasnovo PPE, ki jo uporablja A6 e-tron, Q6 e-tron in Porsche Macan.

Glavni tehnični direktor Geoffrey Bouquot je potrdil, da Audi analizira pravi trenutek in pogonsko zasnovo za naslednika A8, vendar končne odločitve še ni.

Negotova prihodnost admiralske ladje oz., kako je Porsche "zafrknil" Audi
AUDI

Narašča nezadovoljstvo zaposlenih

Negotovost povzroča frustracije med zaposlenimi. Na nedavnem srečanju sveta delavcev, ki se ga je udeležilo približno 3.000 delavcev, so predstavniki zaposlenih vodstvo pozvali, naj predstavi jasen načrt za zapolnitev vrzeli med sedanjo in prihodnjo generacijo.

V vodstvu Audija so pritiske očitno vzeli resno – odločitev o prihodnosti A8 naj bi bila sprejeta do konca jeseni, a nova limuzina, ne glede na to, ali bo električna ali klasična, bo na ceste prišla šele čez več let.

Evropski trg iz meseca v mesec raste, razlog za to pa so presenetljivi "novinci"

Novo na Metroplay: Generacija Z v oglaševanju brez filtra:“Kot generacija nismo navajeni slovenskega jezika, ker slovenščina ne živi tam, kjer živimo mi!”