Nihče od 26 investitorjev ni bil primeren. Bo zato 3.000 ljudi izgubilo službo?

17. 10. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Nihče od 26 investitorjev ni bil primeren. Bo zato 3.000 ljudi izgubilo službo? (foto: Profimedia)
Profimedia

Težavam evropske avtomobilske industrije ni videti konca, saga z zapiranjem tovarn pa se najbrž šele dobro začenja.

Audi, najprestižnejša znamka koncerna Volkswagen, ni uspel najti ustreznega investitorja za svojo težavno tovarno električnih vozil v Bruslju, kar povečuje tveganje za zaprtje obrata.

Kljub zanimanju 26 potencialnih investitorjev, vključno z enim, ki je pred dnevi poslal revidirano ponudbo, nobeden ni predstavil "življenjskega in trajnostnega načrta" za prihodnost tovarne, je povedal Gerd Walker, operativni direktor Audi. Notranje iskanje v okviru Volkswagna za nove proizvodne možnosti ali druge načine uporabe tovarne prav tako ni prineslo rezultatov. Septembra je sicer belgijski časopis De Tijd poročal, da kitajski proizvajalec električnih vozil Nio pripravlja ponudbo za nakup tovarne.

audi, bruselj, tovarna, zaprtje, protesti
Profimedia

Walker je v včerajšnji izjavi poudaril, da je pomembno, da hitro zagotovijo jasnost v postopku obveščanja in posvetovanja ter se osredotočijo na razprave o socialnem načrtu. Dodal je, da bodo postopek nadaljevali na zaupanja vreden, objektiven in pravičen način.

Po besedah Ronnyja Liedtsa, pogajalca sindikata ACV-CSC, je verjetno, da bo približno 3.000 delavcev izgubilo službo. "Edina stvar, ki jo želijo narediti, je čim prej zapreti tovarno. Nobena od alternativ jim ni ustrezala," je dejal Liedts.

Bruseljska tovarna, ki je znana po visokih stroških, bi lahko postala prva Volkswagnova tovarna v Evropi, ki bi zaprla vrata. Pomanjkanje povpraševanja po modelu Q8 E-Tron, ki je edini proizvod tovarne, ter težave pri širitvi in logističnih posodobitvah so poslabšale ekonomsko situacijo obrata.

audi, bruselj, tovarna, zaprtje, protesti
Profimedia

Audi ni edina blagovna znamka znotraj skupine Volkswagen, ki se sooča s pritiskom. Pomanjkanje povpraševanja po električnih vozilih, pomanjkanje cenovno dostopnih modelov ter konkurenca, kot sta Tesla in BYD, so koncern Volkswagen prisilili v enega največjih programov zniževanja stroškov v zadnjih letih.

Zaradi presežne proizvodne zmogljivosti v Nemčiji Volkswagen prvič v svoji 87-letni zgodovini razmišlja tudi o zaprtju nekaterih nemških tovarn, ter ukinitvi dolgoletnih pogodb o varnosti zaposlitve.

Stellantis bo ustavil proizvodnjo v teh treh tovarnah

Novo na Metroplay: Peter Prevc iskreno o težkih trenutkih kariere in o očetovstvu | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem