Nastale težave želijo reševati z novimi modeli. Pa bo to dovolj?
Čeprav se mu je prodaja znatno povečala, je nemški proizvajalec avtomobilov Audi tudi na začetku leta 2025 ustvaril manj dobička kot v že tako slabem prvem četrtletju 2024. V družbi iz skupine koncerna Volkswagen zdaj vse upe polagajo v nove modele.
Skupina Audi, ki poleg osrednje znamke znamke avtomobilov Audi vključuje še znamke Bentley, Lamborghini in Ducati, je letošnje prvo četrtletje končala s čistim dobičkom v višini 630 milijonov evrov. To je 14,4 odstotka manj kot pred enim letom, so danes sporočili iz družbe.
V Audiju nadaljnje slabšanje rezultata pripisujejo povečani konkurenci in politični negotovosti. "Leto bo zaradi svetovnih gospodarskih razmer ostalo zelo zahtevno," je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa dejal izvršni direktor Gernot Döllner.
Da upad dobička ni bil še večji, je med drugim posledica dejstva, da so bile že primerljive številke iz enakega obdobja lani izjemno šibke. Takrat je Audi svoj dobiček več kot prepolovil, deloma tudi zato, ker so se v družbi soočali s pomanjkanjem delov za pomembne in dobičkonosne motorje. K rezultatom je prispevalo tudi dobro poslovanje hčerinske družbe Lamborghini.
Novi modeli, ki jih je Audi predstavil pred kratkim, niso zadoščali, da bi obrnili trend padanja dobička. Se je pa v prvem četrtletju razmeroma znatno povečala prodaja, znašala je 15,4 milijarde evrov, kar je 12,4 odstotka več kot pred letom dni.
Döllner je izrazil pričakovanje, da bodo novi modeli izboljšali poslovne rezultate v nadaljevanju leta. Modelska ofenziva zdaj "postopoma prihaja na svetovne trge," je dejal. Hkrati je Audi "storil odločne korake k prepozicioniranju našega podjetja", je dodal.
To vključuje tudi množična odpuščanja v Nemčiji. Marca so v Audiju napovedali, da bodo do leta 2029 v nemških tovarnah ukinili do 7500 delovnih mest in v prihodnjih letih zmanjšali delitev dobička med zaposlene. Odpuščanja bi se lahko začela v tekočem drugem četrtletju.
Že Audijeva matična družba Volkswagen je prejšnji teden poročala o slabih številkah za prvo četrtletje: dobiček se je zmanjšal za skoraj 41 odstotkov na 2,2 milijarde evrov. Leto je začel slabo tudi konkurenčni Mercedes-Benz, BMW pa bo svoje podatke objavil v sredo.
https://avto-magazin.metropolitan.si/novice/nemcija-volkswagen-chery-tovarne-kitajska-2025/