Audi e-tron: električni športnik

Audi je potrdil serijsko izvedbo študije e-tron, prvič predstavljene na avtomobilskem salonu v Frankfurtu jeseni 2010. Ta Audijev električni športnik, ki je zasnovan (testne primerke so že opazili) na športniku R8, razvija podjetje quattro GmbH, izdelovali pa ga bodo v Audijevi tovarni v Neckarsulmu, kar so v Ingolstadtu že potrdili.

7. 7. 2010

»Tako kot je quattro sinonim za štirikolesni pogon, tako naj bi bil e-tron za električno mobilnost, « je vizija glavarja štirih krogov Ruperta Stadlerja. Kako pomemben je e-tron za Audi, dokazujejo tudi besede Stefana Sielaffa, Audijevega oblikovalca, ki e-trona primerja s quattrom izpred 30 let. NA IAA predstavljeni e-tron je zmogel moč 230 kilovatov, pospešek od 0 do 100 km/h v vsega 4, 8 sekunde in največjo hitrost 200 kilometrov na uro. Podobne zmogljivosti in moč motorja (450 Nm navora) pričakujemo tudi od serijskega e-trona, ki bo nekoliko pomanjšani R8.

Litij-ionske baterije so konceptnemu e-tronu zagotavljale do 250-kilometrski domet. »E-tron bo po R8 povzel nekatere ideje, recimo koncept karoserije Audi Space-Frame, « pravi Jochen Wagner, projektni vodja za R8. Pri R8 GT je audijevcem uspelo z uporabo več lahkih gradnikov prihraniti kar nekaj teže, enako filozofijo pa bodo ubrali tudi pri e-tronu, zato pričakujte veliko ogljikovih vlaken. Ni še znano, kako se bo e-tron imenoval, saj je oznaka e-tron podobna kot quattro; zadnji označuje vse štirikolesno gnane Audije, z e-tronom pa bodo v Ingolstadtu označevali električne avtomobile. Bo R8 e-tron?

Ilustracija: Bojan Perko