Priljubljeni nemški koncert preživlja težke čase, vodstvo podjetja pa je razkrilo, kako se želi rešiti primeža hude gospodarske krize.
Nemški avtomobilski velikan Audi, sicer hčerinsko podjetje koncerna Volkswagen, tudi v začetku leta 2025 ne najde poti iz poslovne krize. Čeprav se je prihodek v prvem četrtletju zvišal s 13,7 na 15,4 milijarde evrov, je čisti dobiček na ravni skupine (kamor sodijo tudi Bentley, Lamborghini in Ducati) padel na 630 milijonov evrov, kar je 14,4 odstotka manj kot leto prej – in to kljub že takrat skromnim rezultatom.
Glavni izvršni direktor Audija Gernot Döllner je ob predstavitvi rezultatov poudaril, da bo letošnje leto ostalo zahtevno zaradi globalnih razmer, obenem pa stavijo na nove modele, ki naj bi postopno prihajali na ključne svetovne trge. Transformacija podjetja sicer že poteka, a ključni rezultati so (še) daleč.
Poleg vse večje konkurence in političnih negotovosti podjetje bremeni še strošek rezervacij za strožje okoljske zahteve. Gre za sto milijonske zneske, povezane z novo CO₂ regulativo. Poleg tega je Audi marca napovedal odpustitev do 7500 zaposlenih v Nemčiji do leta 2029, kar je del širše reorganizacije. Prve odpuščanja naj bi se začela že v tekočem četrtletju.
Težave Audija se zrcalijo tudi v Kitajski, nekoč paradnem trgu za nemške premium znamke. Zdaj se v Ingolstadtu soočajo z agresivno konkurenco domačih proizvajalcev, kar je privedlo do "zelo intenzivne cenovne vojne", kot je dejal finančni direktor Jürgen Rittersberger. Dobiček iz kitajskega trga je upadel na 170 milijonov evrov.
Težavam Audija se pridružujejo tudi matični Volkswagen, ki je v prvem četrtletju zabeležil 41-odstotni padec dobička, ter Mercedes-Benz, ki prav tako beleži šibek začetek leta. BMW bo podatke objavil v sredo.
Negativno poslovno klimo je zaznalo tudi inštitut iz Münchna, pri katerem poročajo, da je v aprilu poslovno razpoloženje v avtomobilski panogi padlo na 30,7 točke, kar kaže na vse večje skrbi proizvajalcev, zlasti zaradi novih carin ZDA, ki jih uvaja predsednik Donald Trump.
Audi sicer ostaja pri svojih letnih ciljih – med 67,5 in 72,5 milijarde evrov prihodkov in operativno donosnostjo med 7 in 9 odstotki. A v teh napovedih niso upoštevane posledice novih carin in načrtovanih odpuščanj, zato v avtomobilskem svetu vlada previden optimizem, predvsem pa upanje, da bodo novi modeli lahko obrnili trend.