Pionir Audijeve elektromobilnosti je doživel osvežitev, ki bo med drugim rešila imensko zmedo v modelni paleti.
Ko je e-tron pred štirimi leti ugledal luč sveta, je veljal za znanilca Audijeve elektrifikacije, temu primerno pa je bilo tudi trženju naklonjeno kratko in jedrnato ime: e-tron. Ko pa so se modelni paleti počasi pridružili še drugi električni modeli (Q4 e-tron, e-tron GT), je bilo potrebnih kar nekaj besed, da si razjasnil, kdaj je govora o zastavonoši. Ob »medživljenjski« osvežitvi pa je pridobil novo oznako: Q8 e-tron, s katero so ga jasno označili kot največjega in najbolj prestižnega v električni ponudbi.
Nova korporativna identiteta
Osvežitev seveda obsega več kot le preimenovanje in spremembe so opazne že na prvi pogled, saj je to prvi Audi, oblikovan po načelih nove korporativne identitete. Audijevi prstani so zdaj dvodimenzionalni, na B-stebričku se skriva diskretna oznaka modela, ohranili pa so veliko sprednjo masko, da bodo sosedje še vedno vedeli, da ste kupili Audija. Ta je zdaj bolj enotna, njen okvir pa se poveže s sprednjimi žarometi, kot je značilno tudi za druga dva e-trona.
Novi matrični žarometi (za doplačilo), ki jih zdaj optično poveže tanek svetlobni pas nad sprednjo masko, so sposobni številnih tehnoloških trikov, ki bodo olajšali vožnjo v temnih nočeh. Med drugim bodo vozni pas vozila osvetlili izraziteje kot druge dele cestišča, na cestišče projicirali opozorilne znake in prometne informacije ter zaplesali izbrano svetlobno animacijo vsakič, ko voznik vozilo »prebudi« ali zapusti.
Izboljšana električna avtonomija
Najbolj opaznih izboljšav so z osvežitvijo deležni vsi trije pogonski sklopi. Optimizirano upravljanje baterij ter nadgrajena tehnologija baterijskih celic je izboljšala gostoto energije za kar 20 odstotkov. Osnovni model z oznako 50 napaja baterijski sklop z zmogljivostjo 89 neto kilovatnih ur, močnejša modela (55 in S) pa baterija z neto zmogljivostjo 104 kilovatne ure. Električna avtonomija pa se zdaj – glede na izbiro pogonskega sklopa, karoserijske oblike in dodatne opreme – giblje med 480 in 600 kilometri.
Vsi trije imajo serijsko zračno vzmetenje in štirikolesni pogon, pri modelu S pa so šli še korak dlje, saj se namesto enega elektromotorja na vsaki osi na zadnji nahajata kar dva. Njihova skupna moč znaša 370 kilovatov moči in 973 njutonmetrov navora, ki ga bodo z mesta do 100 kilometrov na uro izstrelili v 4,5 sekunde. Šibkejša modela se zadovoljita z 250 (e-tron 50) oziroma s 300 (e-tron 55) kilovati moči.
Preberite še: Dolenjska kmalu z novo prometno pridobitvijo!
Najmanj pozornosti je bila deležna kabina, ki ohranja enako oblikovno zasnovo, z dvema informativno zabavnima zaslonoma s haptičnim odzivom in digitalnim voznikovim zaslonom, ki uporabljajo prepoznavno Audijevo programsko opremo. V oči padejo le drugačni okrasni elementi in možnost izbire novega »trajnostnega« oblazinjenja.
Q8 e-tron je na voljo v dveh karoserijskih različicah: običajni v slogu SUV, ki ima pod prtljažnim pokrovom 594 litrov prostora, ter izvedbi Sportback, ki se v zameno za položnejši strešni zaključek in posledično športnejšo podobo zadovolji s 555 litri prtljažnega prostora. Obe različici imata še 62 litrov shranjevalnega prostora v sprednjem prtljažniku.
Za doplačilo so še vedno na voljo »digitalna ogledala«, ki s pomočjo kamer prikažejo dogajanje za vozilom na digitalnem zaslonu v vratih. Njihov namen je zmanjšati zračni upor in posledično izboljšati električno avtonomijo vozila.
Največja polnilna moč enosmernega toka (DC) znaša pri večji od dveh baterij 170 kilovatov, pri manjši pa 150 kilovatov, kar pomeni, da je baterija polna (od 10 do 80 odstotkov zmogljivosti) v približno pol ure. Serijska polnilna moč izmeničnega toka (AC) znaša 11 kilovatov, vendar se za doplačilo lahko nadgradi na 22 kilovatov, prav tako pa se polnilno mesto lahko doda tudi na desno stran vozila. Praktično. Vse različice so serijsko opremljene s toplotno črpalko.
Proizvodni proces Q8 e-trona ter njegova dostava do kupcev v Evropi in ZDA naj bi bila ogljično povsem nevtralna.