Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro

19. 9. 2009
Deli

Audi predstavlja R8 Spyder 5.2 FSI quattro, ki ima popolnoma avtomatsko lahko platneno streho, nekateri deli njegove karoserije pa so izdelani iz karbona.

Motor V10 z močjo 386 kW (525 »konjev«) za pospešek od nič do 100 km/h potrebuje 4, 1 sekunde in doseže končno hitrost 313 km/h. R8 Spyder 5.2 FSI vključuje tehnologije, kot so Audi Space Frame (ASF), stalni štirikolesni pogon quattro, sprednjih žarometov in zadnjih luči iz svetlečih diod (LED) in inovativni opcijski mikrofon na varnostnem pasu.

Platnena streha je elektrohidravlična. Odpre in zapre se v 19 sekundah, tudi med vožnjo pri hitrosti do 50 km/h. V obliki črke z se zloži v poseben predal nad motorjem V10, pri tem pa se pokrov avtomatsko odpre in zapre. Ogrevano zadnje steklo, ki je ločeno od strehe, se skrije v zadnjo pregradno steno. Steklo je mogoče dvigniti in spustiti s stikalom, tako pri odprti kot tudi zaprti strehi.

Dodatni mrežast protivetrni ščitnik je vgrajen serijsko; le z dvema potezama ga je možno namestiti v pregradno steno za sedežema. Streha je izdelana iz gosto tkanega platnenega zunanjega sloja in notranje obloge in zdrži tudi visoke hitrosti. Ko je streha zaprta, je raven hrupa pri R8 Spyder pri srednji hitrosti le malo višja kot pri Coupéju.

V pregradni steni je vgrajen varnostni ščit, ki ga sestavljata dve močni, z vzmetmi prednapeti plošči. Kombinirani stranski zračni blazini za glavo in prsni koš sta vgrajeni v sedežni naslonjali in ščitita voznika in sovoznika v primeru bočnega trčenja; za varnost pri čelnem trčeju skrbita "fullsize" čelni zračni blazini. Ob naletu od zadaj sistem vzglavnikov zmanjša nevarnost poškodb vratne hrbtenice.

R8 Spyder 5.2 FSI quattro tehta – v izvedbi z ročnim menjalnikom – 1.720 kg. Razlog za majhno maso je predvsem aluminijasta karoserija Audi Space Frame (ASF). Ojačitve karoserije na pragu, sredinskem tunelu, zadnji steni ter A- in B-stebričkih k skupni masi dodajo 216 kg, kar je le 6 kg več kot pri modelu R8 Coupé. Karoserija ASF s svojo togostjo vključuje okvir motorja iz lahkega magnezija.

Foto: Audi

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja