V treh generacijah je ponudil marsikaj; ali njegov sloves pomeni tudi konec Audijevih zabavnih modelov?

23. 11. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Audijev posebnež je zdaj čisto zares dočakal svoj konec, saj so včeraj izdelali zadnjega.

Majhnega kupeja je nemška znamka prvič pokazala na frankfurtskem avtosalonu leta 1995, tri leta kasneje so iz Audijeve tovarne v madžarskem Györu zapeljali prvi. Zdaj je za model TT vsega konec.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Audi Deutschland (@audi_de)

Prva generacija

Prva generacija je ob premieri predstavljala oblikovalsko ikono in navduševala kupce. Na voljo sta bili kupejevska in roadster izvedenka. Leta 2006 so ponudili tudi na 1165 primerkov omejeno serijo Quattro Sport - te je poganjal 3,2-litrski VR6 motor. Omeniti pa moramo tudi bejzbolsko usnjeno notranjost - rjavi in posebej prešiti sedeži so še danes izjemno zaželena oprema!

Prva generacija je bila po obliki res posebna, ko so jo pokazali prvič.

Prva generacija je bila po obliki res posebna, ko so jo pokazali prvič.

Audi

Dve pomembni črki

Druga generacija je trajala od 2006 do 2014, Audi pa je leta 2009 TT opcijsko ponudil še dve črki; R in S. Poleg tega so v drugi generaciji pod pokrov motorja vgradili tudi 2-litrski motor TDI, a le za evropski trg. 

Ob kupeju so v vseh treh generacijah ponujali tudi Roadsterja.

Ob kupeju so v vseh treh generacijah ponujali tudi Roadsterja.

Audi

Še zadnja

Leta 2014, ko je bil SUV trend že očiten, so predstavili tretjo generacijo TT. Spet so bili na voljo TT S in TT RS, poleg tega pa tudi več posebnih serij - na koncu tudi Final Edition.

TT je bil kot dirkalnik priljubljen tudi v svetu motošporta - leta 2009 je bil celo varnostni avto na 24-urni vztrajnostni dirki v Le Mansu!

Najhitrejši TT je nosil oznako RS.

Najhitrejši TT je nosil oznako RS.

Audi

To je to

Zdaj je po 25 letih prišel njegov konec. Sicer se je o njem govorilo že celo leto, a včeraj je Audi objavil novico, da so v tovarni izdelali zadnjega. 662.762 Tourist Trophyjev (to pomeni TT) je zapeljalo na ceste. No, mogoče se še kdaj vrne kot električno gnan avtomobil, a v Ingolstadtu o tem še niso prepričani.

Skozi leta je v osnovi koncept TT ostal enak.

Skozi leta je v osnovi koncept TT ostal enak.

Audi

Preberite še: 80 tisočakov za 19 let starega Golfa? Da, ta je vreden toliko!

BONUS VIDEO: Popravni izpit za ‘električnega Golfa’: so pri Volkswagnu odpravili napake?

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec