Audi v Vegasu s Sport quattro laserlight concept

2. 1. 2014
Deli

Na sejmu zabavne in uporabne elektronike CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegasu (ZDA) Audi predstavlja študijo Sport quattro laserlight.

Audi Sport quattro laserlight concept spominja na klasičnega Sporta Quattro iz leta 1983, obenem pa kaže pot v prihodnost – z najsodobnejšimi Audijevimi tehnologijami s področja priključnih (plug-in) hibridnih pogonov, upravljalnih elementov in prikazovalnikov ter avtomobilskih luči.

Audi Sport Quattro Laserlight Concept je opremljen s tehnologijo e-tron, ki se pohvali z močjo 515 kW oziroma 700 'konj' in povprečno porabo goriva samo 2,5 litra na 100 kilometrov. Pomembna novost so laserski žarometi, ki s svojo zmogljivostjo zasenčijo vse dosedanje sisteme luči, v notranjosti pa Audi predstavlja nove sisteme prikazovalnikov in upravljalnih elementov z naprednimi elektronskimi rešitvami.

Z dvojnimi žarometi, ki so značilnost modelov Quattro, Audi predstavlja prihodnost avtomobilskih luči: kombinacijo matričnih LED-žarometov in laserskih luči. V notranjosti žarometov sta vidni po dve ploski, trapezasti telesi – zunanje z matričnimi LED-diodami in zaslonko ustvarja zasenčeno luč, notranje pa lasersko dolgo luč. Zmogljive laserske diode so bistveno manjše od svetlečih diod (LED), saj je njihov premer le nekaj mikrometrov. Laserska dolga luč ima domet skoraj 500 metrov, kar pomeni, da sveti približno dvakrat dlje in je trikrat močnejša od dolgih luči z LED-diodami. 'Tehnologijo prihodnosti' bo Audi v letu 2014 preizkusil tudi na dirkalnih stezah v modelu R18 e-tron Quattro.

Notranjost Audija Sport Quattro Laserlight Concept je v celoti usmerjena k vozniku. Večfunkcijski športni volan že nakazuje, kakšne bodo serijske športne rešitve v prihodnosti. Na njem so tipki, s katerima voznik lahko vpliva na hibridni pogon, rdeč gumb sistema start-stop, tipka sistema za uravnavanje vozne dinamike Audi Drive Select in tipka View za krmiljenje Audijevega virtualnega kokpita.

Na velikem TFT-zaslonu so vse pomembne informacije prikazane v visokoločljivostnem, tridimenzionalnem formatu; grafične prikaze izračunava najsodobnejši sistem Tegra Audijevega partnerja Nvidia. Voznik lahko preklaplja med različnimi načini. V načinu MMI prevladujejo prikazi, kot so navigacijska karta ali multimedijski seznami, pri klasičnem prikazu pa je v ospredju merilnik hitrosti.

Skoraj vse funkcije Audija Sport Quattro Laserlight Concept je mogoče upravljati z izpopolnjenim terminalom MMI na konzoli sredinskega tunela. Njegov veliki vrtljivo-pritisni regulator, ki služi tudi kot površina na dotik (touchpad), se lahko pomika v štiri smeri; s treh strani ga obkrožajo štiri tipke – za glavni izbirnik, funkcijske izbirnike, možnosti in skok nazaj.