Audi v želji po izboljšavah poslovnih izidov

14. 3. 2019 | Janez Heimer
Deli

Na letošnji medijski konferenci so Audijevi vodilni možje predstavili svoje načrte za bližnjo prihodnost.

Audi ob spremembah, ki so doletele avtomobilsko industrijo, poskuša izkoristiti potencial z novo usmerjeno strategijo, ki so jo oblikovali tudi v skladu z nezadovoljivimi rezultati lanskega leta, saj niso dosegli zadanih ciljev, na kar je vplival tudi nov standard WLTP ali 'Svetovno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila', ki daje realnejše podatke o porabi vozila kot stari NEDC. Letos bo na finančno strukturo najbolj vplivala pobuda Audija na področju elektrifikacije, zato vodilni še ne pričakujejo doseganja dolgoročnih ciljev. Največje težave v Ingolstadtu pričakujejo zaradi omenjenega prehoda na standard WLTP, visokih stroškov, vlaganj v elektromobilnost in čedalje zahtevnejšega makroekonomskega okolja.

»Ne moremo biti zadovoljni z rezultati. Audi ima na trgu vrhunske izdelke, vendar smo v poslovnem smislu pogoreli ob prehodu na standard WLTP, ki je v naši industriji deloval kot najtežji stresni test,« je izjavil Bram Schot, predsednik uprave Audija. »Audijevi zaposleni so v težkem obdobju pokazali pravi odnos in dosegli najboljše mogoče rezultate v letu 2018. V takšnem duhu se zdaj lotevamo novega začetka.«

Audi je v letu 2018 prodal 1.812.485 vozil, kar je 3,5 odstotka manj kot leto poprej. Še posebej so prodajne številke upadle v Evropi, kjer je zaradi prehoda na standard WLTP prihajalo do težav z dobavljivostjo. Dohodki skupine Audi so sicer bili skorajda na ravni leta 2017, pozitivni plati pa sta zagon izdelave modela Q8 ter prodajni napredek Lamborghinijevega Urusa.

Kaj barva plesni pove o njeni nevarnosti?

Leto 2019 bo torej za skupino Audi leto tranzicije s posebnimi izzivi. Po besedah vodilnih jih čakajo strateške spremembe, pa tudi operativne. Pričakujejo, da bodo v letu 2019 prodali nekoliko več vozil kot lani. V prvih mesecih letošnjega leta uspešno končujejo prehod na standard WLTP in ustvarjajo okolje za izboljšanje prodaje.

Letos bomo videli tudi kar 20 novih modelov ali posodobitev vozil s štirimi krogi na maski. Audi bo poudaril svojo športnost z devetimi novimi modeli S, pa tudi s štirimi še zmogljivejšimi različicami R in RS, toda novi izdelki pomenijo visoke začetne stroške. Tudi Audiju e-tronu bo sledila svetovna premiera e-tronu Sportbacka. Le za kitajski trg bodo predstavili povsem električni model Q2 L e-tron, poleg tega pa še šest priključnih hibridov. Konec leta 2020 naj bi imel Audi v ponudbi 12 elektrificiranih vozil v vseh segmentih.