Razprava o tem, ali je to primerno ali ne, je postala del političnih pogajanj.
Avstrijsko politično dogajanje te dni zaznamujejo koalicijska pogajanja med desnosredinsko ÖVP (Avstrijska ljudska stranka) in desničarsko FPÖ (Svobodnjaki). Kot poroča revija HAK je ena izmed osrednjih tem, ki se je pojavila v teh pogajanjih, možnost zvišanja največje dovoljene hitrosti na avtocestah s sedanjih 130 km/h na 150 km/h.
Omejitev 130 km/h na avstrijskih avtocestah velja že več kot 50 let, natančneje od maja 1974. FPÖ že nekaj časa zagovarja zvišanje omejitve, pri čemer se sklicuje na to, da bi višje hitrosti izboljšale pretočnost prometa in zmanjšale čas potovanj. Podpredsednik Spodnje Avstrije Udo Landbauer (FPÖ) je v izjavi poudaril: "Jasno nasprotujem zeleni klimatski religiji, ki zagovarja omejitev hitrosti na 100 km/h."
Predlog je takoj sprožil odzive prometnih strokovnjakov in okoljevarstvenih organizacij, ki opozarjajo, da bi višja omejitev hitrosti pomenila večjo porabo goriva, več izpustov CO₂ ter več prometnih nesreč.
V preteklosti so v Avstriji že izvajali testiranja višjih omejitev hitrosti, vendar nobena od teh pobud ni privedla do trajne spremembe zakonodaje. Prometni strokovnjaki menijo, da je optimalna hitrostna omejitev tista, ki zagotavlja ravnovesje med varnostjo in pretočnostjo prometa.
Trenutno še ni jasno, ali bo FPÖ-ju uspelo v koalicijskih pogajanjih doseči dvig omejitve hitrosti na avtocestah. Kljub temu ostaja ta tematika pomemben del razprav pri sestavljanju nove avstrijske vlade. Če bo predlog sprejet, bi Avstrija postala ena redkih evropskih držav s tako visoko dovoljeno hitrostjo na avtocestah. Od poletja naprej jo bodo, na začetku na testnih odsekih, uvedli tudi na Češkem.
V naslednjih tednih bo jasno, ali bo nova avstrijska vlada dejansko podprla spremembo zakonodaje ali bo ostalo pri obstoječih pravilih.
Novo na Metroplay: Tilen Artač o tem, zakaj je bilo težko imitirati Roberta Goloba in kako v resnici nastane vrhunska imitacija