To pa je dobra novica tudi za številne slovenske delavce, ki si kruh služijo čez mejo.
Magna Steyr, priznani pogodbeni proizvajalec vozil s sedežem v avstrijskem Gradcu, je tik pred podpisom pogodb s kitajskima avtomobilskima gigantoma Xpeng in GAC Motor Co. Ta bosta svoje električne avtomobile sestavljala v Avstriji iz delno narejenih kompletov, uvoženih iz Kitajske, poroča avstrijski časnik Kleine Zeitung.
Obvoz evropskih carin
Pogodbi, ki naj bi bili dokončno sklenjeni že junija, bosta kitajskima proizvajalcema omogočili izognitev visokim carinam, ki jih je Evropska unija oktobra uvedla na kitajske električne avtomobile. EU je po preiskavi Evropske komisije ugotovila, da so kitajski proizvajalci zaradi državnih subvencij v konkurenčni prednosti, zato so na kitajske EV-je uvedli dodatne anti-subvencijske dajatve do 35,3 odstotke, poleg že obstoječih 10 odstotnih uvoznih dajatev.
Če bi Xpeng in GAC vozila izvažala neposredno iz Kitajske, bi bila obremenjena še z dodatnimi 20,7 odstotki carine, kar bi občutno podražilo prodajo njihovih modelov v Evropi. Sestavljanje v Avstriji pa pomeni, da bodo lahko avtomobile prodajali brez teh dodatnih stroškov in se lažje uveljavili na evropskem trgu.
Nov posel za Magno Steyr
Sodelovanje z Xpengom in GAC Motor Co. bo hkrati prineslo prepotrebno poslovno oživitev za Magno, ki se že nekaj časa sooča s pomanjkanjem novih projektov.
Vendar pa sprva ne gre pričakovati velikih investicij s strani kitajskih proizvajalcev, saj bo projekt namenjen predvsem testiranju evropskega trga in povpraševanja po njihovih električnih vozilih. V prvi fazi bo proizvodnja omejena, saj želijo kitajske znamke oceniti odziv kupcev in se prilagoditi zahtevam trga.
Kitajski proizvajalci prodirajo na evropski trg
Xpeng in GAC Motor Co. sta le zadnja v vrsti kitajskih proizvajalcev, ki se želijo izogniti protekcionističnim ukrepom EU in na različne načine prodreti na evropski trg. Kitajske avtomobilske znamke se agresivno širijo, pri čemer se vse bolj osredotočajo na lokalno sestavljanje vozil v Evropi – strategijo, ki jo je že ubralo več drugih podjetij.
Magna Steyr, ki je v preteklosti proizvajala vozila za prestižne znamke, kot so Mercedes-Benz, BMW in Jaguar, bo s tem sodelovanjem še naprej ostala pomemben igralec v avtomobilski industriji, kljub izzivom, ki jih prinaša prehod na elektrifikacijo.